Undrar över hur det blir när man kaklar eller lägger klinkers själv. Den garantin som annars gäller vid ett nybyggt hus, försvinner den då ???

Vi vill gärna göra en del själva men är inte så erfarna och sambon är rädd för att det ska hända nåt och så står man där utan garanti och får betala alla reparationer...
 
Ta det lungt är mitt första råd.

Det finns jätte bra broschyrer och böcker för gör det självare. Om man följer alla moment till punkt och pricka går det bra.

Jag var inte "erfaren" första gången jag gjorde det. Men jag tog mig tid all läsa och fråga. Resultatet blev perfekt.
När jag sålde huset och vi hade en besiktning, tyckte besiktningsmannen att vi hade "anlitat" bra folk för att göra jobbet det var väldigt snyggt gjort sa han  ;D

Ursäkta Marléne det är bara för att hjälpa till:
Här hittar ni en massa artiklar steg-för-steg för den gör-det-självare med arbetsbeskrivning på allt ni ska göra:

http://www.dinbyggare.com/artiklar/artikelsummary.asp

Det svåra är att sätta klinkers plana, använd vattenpass och rätta till, ta bort och börja om den raden, om det behövs.

Lycka till!
 
Tackar tackar!

Jag tycker också att vi ska försöka själva.
Själv är bäste dräng som det heter...
 
Gar-bo går in bara om entreprenören går i konkurs.

Det är byggfelsgaranti som ska gälla efter besikningen av huset. Där får man kolla om eget arbete täcks av garantin.
 
Det var precis vad jag sa ;D att man borde kolla om garantin gällde för eget arbete. Nu har du kollat och det gäller inte.

Då är frågan kvar: kan man få ersättning via villaförsäkring?
 
BRA FÖRSLAG JUREIT!!
Det ska vi komma ihåg ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.