AXS
I januari förra året köpte jag en skruvdragare, blå bosch GSR 10,8-2-LI på net on net.

Nu vid användning kommer det kraftigt med rök från den och det ser ut att glöda från motorn.
Den är använd under en köksrenovering och lite småjobb i övrigt.

Net on net hävdar att det bara är ett års garanti och således helt kört att byta ut den.

Stämmer det? Kan man inte räkna med bättre kvalitet från bosch?
 
Registrerade du inte den för 3-årsgarantin?
 
Jag vill påstå att bosch skruvdragare inte är bättre än så.
Angående garanti så har väl blå bosch 3 års garanti men du kanske behöver vända dig till bosch direkt då butiken kanske endast lämnar 1år.
http://www.bosch-professional.com/se/sv/service/garanti/garanti.html
Tror du får 24månaders garanti från bosch även om du inte registrerat.
 
Redigerat:
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
Att få den utbytt kan nog bli svårt. Men som konsument så har du alltid 3 års reklamationsrätt och den kan dom ju inte ta ifrån dig.

Sen behöver det inte innebära att det inte i slutändan finns en kostnad förknippad med servicen. Men reklamera kan man ju alltid göra.
 
123abc skrev:
Jag vill påstå att bosch skruvdragare inte är bättre än så.
Angående garanti så har väl blå bosch 3 års garanti men du kanske behöver vända dig till bosch direkt då butiken kanske endast lämnar 1år.
[länk]
Tror du får 24månaders garanti från bosch även om du inte registrerat.
Humor... :rolleyes:
Att en blå Bosch inte ska hålla för mer än lite köksrenovering.

@zeus_axel
Vänd dig till Bosch eller en serviceverkstad.
Du bör även kunna lämna in det hos valfri Boschåterförsäljare
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Humor... :rolleyes:
Att en blå Bosch inte ska hålla för mer än lite köksrenovering.

@zeus_axel
Vänd dig till Bosch eller en serviceverkstad.
Du bör även kunna lämna in det hos valfri Boschåterförsäljare
Min erfarenhet är att bosch skruvdragare går sönder och jag har troligen kört slut på fler bosch skruvdragare och borrmaskiner än de flesta har ägt, men bosch brukar ha bra garantier.
Jag anser inte att "Roberts" skruvdragare tillhör de med högre kvalitet.
 
  • Gilla
Finndjävel
  • Laddar…
123abc skrev:
Min erfarenhet är att bosch skruvdragare går sönder
Kan bara instämma.
 
Du har 3 års reklamationsrätt. Vänd dig till NetonNet.

Reklamera felaktiga varor

Du måste reklamera den felaktiga varan hos företaget inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du meddelar företaget om felet och varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är du alltid i rätt tid. Efter tre år från köpet har du förlorat din rätt att reklamera.

http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/konsumentkoplagen/
 
Jag är väldigt "Blå". Men deras skruvdragare skyr jag som elden och håller mig borta i från. Föredrar Mill eller Hitac. på dragare.
Just för att de inte håller samma blå klass som resten.

Testa att kontakta Bosch. Tror du har 24 månader hos dem utan regestrering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.