Någon som har tips om billig och bra?
 
Man tvingar ut barnen ur bilen för att öppna ;D

Har man inga barn så är de gratis att skaffa.
Annars får man väl upprätta något avtal med grannbarnen.
"Ni får tio spänn varje gång ni öppnar när jag tutar".

Men du kanske var inne på en elektrisk? ;)
 
;D
Vet dock inte om barnen är gratis direkt...

Men visst tänkte jag att det skulle vara en elektrisk och gärna med fjärr :D
 
Nix skrev:
Man tvingar ut barnen ur bilen för att öppna  ;D



Men du kanske var inne på en elektrisk? ;)

Nej nej, jag tror det var precis detta han menade... ::)
 
Jag har en som heter chamberlain motolift 1000. Den drar 50kg och den fungerar fortfarande perfekt efter några års användande. Tror den kostade runt 1300kr när jag köpte den. Räckvidden på sändarna är ca 20m.
 
Svarar på mitt eget inlägg:
Var förbi Bauhaus idag och de hade två varianter.
En som heter Alpha Tools. Passar de flesta portar såg det ut som, i alla fall takskjutport. Pris 949:-
Sedan någon annan variant som kostade mer, hade lite mer tillbehör som det såg ut, men drygt 2000:-

Blir nog till att testa alpha:n när man väl fått in el till garaget
 
Det är knappt så man törs berätta att de sålde Alphan för en hundring i vintras...
Efter det fanns det VÄLDIGT många fjärrstyrda garageportsöppnare, nya i kartong, till salu på blocket för 500-700.
 
Det kanske hinner komma en ny kampanj innan man ska sätta in den

Kan ju alltid hoppas i vilket fall
 
Mmm, Bauhaus är lite luriga. Ibland ligger det helt osannolika fynd där och väntar när man kommer...
 
Såg en på Netonnet som kostar 1490:-
Ni hittar den under hem &fritid och sen säsongsprodukter. Ni kan oxå kika på tillverkarens hemsida www.sunmatic.com det är norskt men det funkar nog ändå ;)
 
Har en Chamberlain 2000. Var inte speciellt dyr ... men kunde blivit. Min son satte sig på fjärrkontrollen. Porten var öppen i 12 timmar med full insyn av (och möjlighet till ... puh) alla verktyg mm.
Sensmoral: Lägg aldrig fjärrkontrollen under någons stjärt!!  >:(
 
Någon som installerat på en "gammaldags" vipport som har fjädrar?
Vår port har även två låsklackar nere på sidorna som griper om ramen för att låsa porten. Måste dessa sättas ur spel?

Tycker det verkar väldigt svårt att få det att funka på en sådan porttyp - men jag kan ju ha fel.
 
Ja vi har öppnare på en K-vipp port (tror jag dom heter). Alla lås och spärrar måste kopplas bort så att dom inte är spärrade av misstag när motorn skall öppna dörren. Vill du fortfarande ha låsmöjligheten kan du relativt enkelt koppla in ett par lägesgivare som gör att inte motorn kan gå om det är spärrat.

Jag tycker man ska göra sig av med denna typ av port om det går. Fjädrarna är farliga och en öppnare fungerar mycket bättre med en modernare port som glider upp i taket. Hade jag bara råd skulle porten väck direkt.
 
MattiasS, vilket fabrikat på öppnare kopplade du in?

Porttypen är lite trög på slutet när den skall stängas men det fixade motorn att dra in så den är stängd?
 
Jag har den enklaste varianten av LiftMaster (www.atodor.se) med remdrift. Den har inga problem att öppna eller stänga porten, däremot blinkar den inbyggda belysningen lite när den kommer till mjukstängarläget. Enligt Atodor är detta dock bara ett kostmetiskt problem. Jag är nöjd med öppnaren och fjärrkontrollerna fungerar perfekt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.