Bor i Stockholm och skall till att bygga garage. Vad har ni andra valt för garageport, leverantör, tillverkare. Vad skall man tänka på?

mvh
Petsor
 
Jag har tänkt mig takskjutsport från skånska byggvaror.
Har försökt få info om någon som köpt den här, men inget napp än så länge.

../N
 
Levererar de i Stockholm?
 
Köp hörman ,inge snik från skbv!!!
 
Finns många trådar i ämnet på forumet. Krispol har jag själv sedan 1år och är mycket nöjd med den. ;D
 
Min granne har garageportar från skånska byggvaror och han e då helnöjd. Lite sämre isolerade än andra portar, men han har det som kallgarage så för han spelar det ingen roll. ;) Dom e ju snygga åxo. :)
 
Om du ska ha det som varmgarage kan det vara läge att kolla hur man justerar panelerna. Billigare portar justerar man mha skenorna och på de bättre kan man justera varje panel för sig om jag förstått saken rätt.

Har en kompis som köpte en billigare port och förbannar sig själv när det drar runt porten på vintern. Har ingen egen erfarenhet än, däremot har jag två Hörman-portar köpta på K-Rauta för 17000 inkl. motorstyrning som ligger och väntar på montering...
 
lier skrev:
Min granne har garageportar från skånska byggvaror och han e då helnöjd. Lite sämre isolerade än andra portar, men han har det som kallgarage så för han spelar det ingen roll. ;) Dom e ju snygga åxo. :)
lite sämre isolerade :) skriver Du, man kan just undra om det är mätbart mot andra portar som håller ungefär samma dimensioner, 35--50mm? Det är nog mest till-slutningen mot vägg det hänger på. Håller just på att upphandla två portar till mitt nybygge, och blir naturligtvis förvånad över priserna på en så enkel detalj som ett portblad ;) men jag kommer att välja Car-In vikport, då jag inte vill se alla upphängningsdetaljer i taket, som f ö är ganska högt.
 
galento
Vi har funderat på en vipp-port med inbyggd gångdörr från Edsbyporten och en sådan skulle kosta ca 14,500:- och det är en praktisk lösning för oss.Men när detta blir av låter jag vara osagt ;)
 
saturnus2 skrev:
lite sämre isolerade :) skriver Du, man kan just undra om det är mätbart mot andra portar som håller ungefär samma dimensioner, 35--50mm? Det är nog mest  till-slutningen mot vägg det hänger på. Håller just på att upphandla två portar till mitt nybygge, och blir naturligtvis förvånad över priserna på en så enkel detalj som ett portblad ;) men jag kommer att välja Car-In vikport, då jag inte vill se alla upphängningsdetaljer i taket, som f ö är ganska högt.
Vet ej vad han menar med sämre isolerad ::) Men han resonerade så att han fick 2st portar från skånksa byggvaror motför 1st port här. Vet inte vad han har jämfört med. Vet som sagt inget av om portarna sj, förutom att jag tycker att dom e fina.
 
Vi har små barn och de har cyklar som ska in och ut ur garaget. Därför väljer vi garagedörrar istället för port. Mycket lättare för dem att öppna och stänga.
 
Jag har monterat vår Krispol idag. Motor och vajrar blir det väl i morgon om allt går vägen. :-/
Den är 3m bred och 2.10 hög.
 
Funderar oxå på Krispol, var det svårt Jonas?

..//N
 
Krispol portarna är väldigt enkla att montera man gör det på 1dag om man är 2 gubbar ;D
 
Är det någon som har ett pris på en 3m bred och 2.10 hög med motor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.