Hejsan!

Bygger garage och tänkte sätta in 2st portar, de kommer att ha måtten 3000*3000mm.
Planen är motordrivna takskjutportar med fjärrkontroll, fabrikaten jag tänker på är i första hand Crawford, Nomafa eller kanske Hörnmann.
Har ni någon erfarenhet av dessa eller förslag på andra leverantörer?

Hälsn.
Anders
 
Montera en Hörnmann 2000 x 5000 med motor/fjärrkontroll 2010 och den är jag nöjd med. Får lite kallras i ovan/mittenkanten p.g.a frånluftsfläkt som går vintertid. Har vattenburen golvvärme i plattan ca: 14 grader rumstemperatur.
 
  • Gilla
NAndersT
  • Laddar…
Jag har köpt från garageexperten. Bra pris, och många av delarna är likadana eller samma som de brandade märkerna. Jag köpte 2500*2200
 
T Tokerydan skrev:
Jag har köpt från garageexperten. Bra pris, och många av delarna är likadana eller samma som de brandade märkerna. Jag köpte 2500*2200
Hur var den att montera?
Har själv köpt från en liknande leverantör, och har inte fått upp min port ännu pga plottrig manual och petig installation.
 
sunus.se köpte vi två portar från. Wisniowski är märket, rejält stort i Europa och en av de 3-4 största på marknaden. Namnet är ju inte så fördelaktigt dock enligt säljaren, klingar billigt i Sverige. Men vi åkte och tittade på ett par sådana och de känns och ser minst lika fina ut som Hörmann och Crawford.

Priserna skiljer sig dock REJÄLT åt mellan återförsäljarna så för oss blev sunus.se absolut bäst. Frakten är helt klart rimlig. Några av de andra skulle ha typ 5000:- i frakt, sunus däremot verkar få leverans från tillverkaren lite då och då så där var det bara frakt från deras lager. Var typ 10 000 billigare att köpa två rejält stora portar därifrån än från den lokale portkrängaren i skåne...

Monterade båda själv, absolut ingen raketforskning men är bra om man är 2-3 pers då det är lite skrymmande.
 
Andra fördelen med sunus var att man får pris, frakt osv direkt på hemsidan. Nästan alla andra portkrängare har bara riktprislistor á la Ahlsell-typen med skyhöga priser och sen ska man hålla på o pruta o ha sig för att ens få ett rimligt pris.
 
Glömde ju det viktigaste. De har en 60mm variant om man tänkt ha varmt i garaget som inte kostar supermycket pengar heller.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur var den att montera?
Har själv köpt från en liknande leverantör, och har inte fått upp min port ännu pga plottrig manual och petig installation.
Ta en titt på andra leverantörers manualer. Vi gick igenom en del olika och det skiljer sig lite men i princip fungerar alla likadant. När vi satte upp 2 var det lite olika modeller. När vi satt upp den ena var den andra väldigt simpel att skruva upp.

Det enda svåra egentligen är att ha något bra ställe i tak och vägg att fästa i. Har man reglar i taket kan man ju ge sig fan på att de sitter 10cm fel i förhållande till där porten vill ha fäste :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.