Hej!

Jag är ute efter en ny garageport till vårt garage.
Spelar egentligen ingen roll om det är takskjut,vik eller slagport.

Kravet är att porten ska vara prisvärd. Så även en begagnad hade funkat om jag hittar någon.

Porthålet är B248xH200cm.
Innertakhöjden är dock bara ca 202cm, och en leverantör jag pratade med rekommenderade följande port. Den ska enligt honom även gå att montera med motordrift.
Enligt flera andra leverantörer behövs 20cm över portens höjd för att kunna montera den.

Med denna port blir dock höjden bara 185cm, så antar att jag får mura igen porthålet ovantill om jag skulle välja denna port.

http://www.expol.se/product_info.php/garageport-expol-p-1

Min fråga till er, någon som har erfarenhet ifrån denna leverantör?
 
Med takskjutport behöver du höjd för att sektionerna ska kunna svänga i skenan in under taket. Smalare sektioner skulle kunna ha lägre höjd. Men har du så lågt i tak skulle jag nog satsa på en slagport
 
Ok.
Men enligt "Expol" ska det funka med 185cm porten "expol" som dem säljer.
 
Det står att det ska vara minst 18cm från innertaket till överkant på hålet för öppningen. Det betyder ju att du måste göra öppningen mindre
 
Precis, man får mura igen lite av porthålet på höjden för att "komma ner" till 185cm porthöjd.
 
Jag hade inte gjort det menar jag, sjukt irriterande att slå huvudet i karmen ;)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Nä visst, tur man inte är längre än 182cm ;)

Alternativet är väl som du säger slagport. Men tycker dem jag hittat är rätt dyra jämfört med de takskjutportar jag hittat.
 
182 utan skor? Det blir på håret ;)
 
Haha :)
Får gå i foppa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.