Finns det någon där ute som har erfarenheter av garageportar från Invest?

Ska bygga ett dubbelgarage och sitter och kollar på olika portar.
Vad ska jag välj om jag inte vill betala jättemycket pengar för en garageport?

Ska ha antingen 2 vanliga takskjutsportar alt en stor port på ca 5 meter.

Är fruktansvärt tacksam för svar:)
 
jag har i dagarna beställt 2 portar från skanskabyggvaror.se , 8500 kr /st inkl öppnare med fjärr. De kan inte vara så dåliga att är värt att lägga det dubbla tänkte jag :) Däremot vet jag att det är en hel del att montera, men så blir det ju.
 
Jag satte i en från invest köpt på jemofix. Har inte så mycket att jämföra, men jag gillar den inte. Stämde inte till 100% med manualen (som förövrigt sög). Fick göra vissa grejer annorlunda mot manualen, t.ex fjädrarnas infästning. Plaststänkskärmarna över hjulen var bara att skrota. Skyddsplasten som satt på portbladens båda sidor tog flera timmar att pilla bort.
Till slut blev det helt OK, men jag skulle LÄTT betala några hundringar mer för skånska byggvarors port. Problemet har jag för mig är att deras var bara 2,4m bred. inVest är 2,5
 
Klister: Beställde du porten med automatisk öppnare? Om du gjorde det, fick du portblad utan hål för yttre handtag?
Bakgrunden till min fråga: Jag beställde mina portar med motor, och fick hål för handtag i mina. Jag har hävdat att detta är fel. Och fick först rätt hos Invest. Men när jag reklamerade detta hos bygghemma.se, som jag köpte portarna av, så ändrar sig Invest och säger att alla portar är lika oavsett motor. Tänkte höra lite med andra för att se dom försöker lura mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.