någon som köpt garageport i polen??
 
Jag tänkte göra det, jag har kollat upp priserna på HÖRMANN och det var ganska precis halva priset mot i Sverige. Modellen jag kollade på var LPU40 i storlek 2125x5000mm.

Jag ringde till Castorama, OBI, LeroyMerlin och Praktiker (Alla i Gdansk-Gdyniaområdet).

Dock blev det lite bråttom så jag köpte porten lokalt för det dubbla priset...:(
 
Jag funderar också på att köpa garageport i polen. Har surfat runt en del, men det är inte lätt. Alla sidor är ju på Polska. :surprised: Måste man kunna polska för att hitta det man söker på internet innan man åker dit. man kan ju inte bara åka dit på vinst och förlust.

Jag har varit där på semester en gång och då struttade vi runt i ett byggvaruhus och det går att göra sig förstådd, men man vill ju kolla upp utbudet och priser innan man åker dit.
/CC
 
Ring eller faxa till dem om du har frågor, det finns alltid någon som pratar engelska. (Eller tyska om du kan det).
På deras hemsidor hittar man oftast bara ett aktuellt reklamblad med priser utsatta.
 
Funderat på hur garanti och eventuell skada, när man kommer hem om man måste åka ner igen eller dom skickar för det är ju inte lönt att gå till en svensk återförsäljare då
 
Jag köpte en Krispol port från en svensk återförsljare, dessa portar tillverkas i Polen. Köpte en 5 meter bred med motor, kostade 19500kr inkl frakt. Dessa portar är identiska med Hörman och motorn består enbart av hörmann. Tydligen så heter dessa portar Hörmann när de tillverkas i Italien och Krispol när de tillverkas i Polen. Det ska dock i det närmaste vara identiska.

//samba
 
Hörmann tillverkas väl i Tyskland och Polen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.