Funderar på att investera i nån slags förvaring och bänk i garaget. Behöver plåtskåp, vanlig slät bänkyta, förvaringslådor etc, drygt 4 meter på ena väggen och ca 2.5 meter på en annan vägg. Jag är ren hobbymekare och har en liten vision för ett litet men snyggt, praktiskt och effektivt garage för byggprojekten. Jag har kikat på Julas garageinredning, nån som provat den och kan ge sitt utlåtande om det är bra saker eller ej? Eller tips på nån annan serie? Behöver plåtskåp, arbetsbänk, förvaringslådor etc, för lite verktyg, färger, rengöringsmedel och allt sånt.

Exempel:

https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...sskap-och-vagnar/verktygsskap-7-lador-006416/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...skap-och-vagnar/forvaringsskap-1-dorr-006411/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ar-och-bockar/arbetsbankar/arbetsbank-024692/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ing/verktygsskap-och-vagnar/bankskiva-006404/
 
Mats-S
Kolla på Blocket/Tradera/FB Marketplace "Köksinredning skänkes"
 
  • Gilla
Bådablir9 och 1 till
  • Laddar…
Jag kikade på IKEA bror... det kan vara ett alternativ. Men jag gillar Julas låsbara skåp lite mer och det finns lite större utbud hos Jula.

Jag kör IKEA Metod just nu, men det känns lite.... kasst. Ingenting är låsbart vilket jag skulle önska (klåfingriga ungar) och jag vill ha nåt lämpligt för rengöringsmedel, färg etc.
 
Det är inte så svårt att sätta lås på de flesta typer av lådor och skåp så är det bara där problemet är så löser du det antagligen enkelt.
Sen har de flesta inredningar för verkstad/garage andra fördelar.
 
Verktygsvagnar från clas ohlson och bänkskiva av limträbalk. Passade på när classe hade 20%.
 
  • Organiserad verkstad, verktygsförvaring, arbetsbänk, verktygstavlor, skruvmejslar, hammare, verktygslådor, blå väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bonzo2000 och 3 till
  • Laddar…
M
Se till så att du kan sätta skruvstycket med fritt spelrum om minst 2m åt vardera håll.
 
F
Julas och även den lite billigare från Verktygsboden (tror det är exakt samma) har så förbannat grund bänkskiva.

Jag kikade på dessa med, även på Verktygsbodens lite dyrare som inte riktigt gav det kvalitetsintrycket man kunde förvänta sig.

Lurade lite på Mellby garage men landade i Garageinredning.se och deras
PRO i grått med motiveringen att när fakturan är betald så glömmer man det så fort man kan.

Höll nere kostnaden lite med en bänkskiva från Hornbach.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Julas och även den lite billigare från Verktygsboden (tror det är exakt samma) har så förbannat grund bänkskiva.

Jag kikade på dessa med, även på Verktygsbodens lite dyrare som inte riktigt gav det kvalitetsintrycket man kunde förvänta sig.

Lurade lite på Mellby garage men landade i Garageinredning.se och deras
PRO i grått med motiveringen att när fakturan är betald så glömmer man det så fort man kan.

Höll nere kostnaden lite med en bänkskiva från Hornbach.
Jag hittade dit också. Måttar och planerar lite, lutar åt Garageinredning.se eller Jula.
 
Jag köpte Julas och är nöjd än så länge. Julas tycker jag är rätt prisvärd. Speciellt när de kör sina 20%-kampanjer.
Var inne på garageinredning.se först för att få till det extra djupet på bänken men blev lite snål.
Gjorde en specialare för att ändå få till lite djup: Lade en regel bakom hurtsarna så att de kom ut till ca 50cm, och satte en 60cm bänkskiva istället för julas egen (45cm)
 
  • Gilla
namnbyte och 1 till
  • Laddar…
Det blev IKEA metod ändå. Mycket trassel för att få en lite djupare bänkskiva, denna är 75x280cm vilket passar mig och garaget perfekt. Skiva från bauhaus, massiv ek behandlad med hårdvaxolja, skarvad i mitten så jag fick anledning att köpa en fräs. 🙂

Lådinredning från garageinredning.se.

Om det blev billigare än att köpa färdigt från typ Jula vete fan... Men lite kul att mekka ihop eget.
 
  • Organiserad verkstad med verktygstavla, skåp, arbetsbänk och förvaring av verktyg och instrument.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skruv och skiftnyckel inuti träskiva med utborrat hål, konstruktion, reparation, verktyg, träbearbetning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstadsutrymme med öppen låda, ordnade verktyg, rödblå handtag, träbänkskiva, vita skåpluckor, svartvit golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
limstift och 10 till
  • Laddar…
namnbyte
E ecceman skrev:
Det blev IKEA metod ändå.
Fy faaan vad snyggt!!
 
F
E ecceman skrev:
Det blev IKEA metod ändå. Mycket trassel för att få en lite djupare bänkskiva, denna är 75x280cm vilket passar mig och garaget perfekt. Skiva från bauhaus, massiv ek behandlad med hårdvaxolja, skarvad i mitten så jag fick anledning att köpa en fräs. 🙂

Lådinredning från garageinredning.se.

Om det blev billigare än att köpa färdigt från typ Jula vete fan... Men lite kul att mekka ihop eget.
Du var jävligt spatiös med luft runt dina Knipex. Dom ligger glest.
 
  • Gilla
maglin
  • Laddar…
Många snygga lösningar. Jag tar gärna emot tips och inspiration på förvaring som inte bygger ut så mycket från väggen. Jag har både bil, cyklar och barnvagn i garaget så återstående yta är väldigt begränsad och hade önskat någon smart lösning för verktyg. Lutar åt hyllor. Typ 14cm breda och att första monteras i brösthöjd. Hyllor duger bra till skruvkartonger men sämre till verktyg som jag helst vill ha hängande. Annars får det bli en 45x45 som skruvas i väggen istället för hylla som sedan får kläs med diverse krokar. Nu ligger allt på golvet längs med en vägg där det är minst i vägen…

Vem har bäst verktygskrokar?
 
C Chokladmonster skrev:
Många snygga lösningar. Jag tar gärna emot tips och inspiration på förvaring som inte bygger ut så mycket från väggen. Jag har både bil, cyklar och barnvagn i garaget så återstående yta är väldigt begränsad och hade önskat någon smart lösning för verktyg. Lutar åt hyllor. Typ 14cm breda och att första monteras i brösthöjd. Hyllor duger bra till skruvkartonger men sämre till verktyg som jag helst vill ha hängande. Annars får det bli en 45x45 som skruvas i väggen istället för hylla som sedan får kläs med diverse krokar. Nu ligger allt på golvet längs med en vägg där det är minst i vägen…

Vem har bäst verktygskrokar?
French cleat system kanske är något? Tar lite tid att bygga men är väldigt trevligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.