vilken sorts grund brukar man ha vanligen till garage?
huset är på krupgrund,det borde ju vara billigare än platta,eller är det platta som gäller för ett garage?
 
Hej!

Jag körde med platta och la slingor i golvet för ev. framtida värmeinstallation.
Har en idé om att koppla solpanel till golvvärmen, men ingen lösning än.
2063kr/m2 blev slutpriset inkl. moms. Jag var tvungen att flytta det från ursprungsplanen - därav priset...
 
Platta på mark verkar vettigast. Har svårt att förstå hur man bygger med krypgrund. Krypgrunden kanske blir billigare i sig men då måste det reglas och sedan skall det vara ett golv också så i slutändan blir det nog dyrare.
 
Hur skall man kunna köra in fordon på en krypgrund??? känns konstigt.
 
Inget konstigt med en krypgrund till ett garage, tänk så enkelt man fixar till en smörjgrop:)
men visst är det vanligast idag med en platta på mark, och den behöver inte bli dyrare än en krypgrund.
 
Det är som Saturnus inget konstigt med krypgrund i garage om man dock betänker att det kommer krävas ett stadigt betong-golvbjälklag så blir det om inte konstigt så åtmindstone ovanligt.
 
Torde bli betydligt dyrare också!
 
Sannolikt blir det dyrare. Med platta på mark kan man som jag ska göra, börja med ett kallgarage för att sedan isolera när jag får tid/lust/ork. Det gäller dock att garagets ytterväggar byggs på rätt sätt.
 
Tänk på att lägga - typ- lecablock mot betongen för att lyfta väggarna. Jag gjorde misstaget att inte göra det och jag bor på en naturtomt. Följden blir att man får fasadpanelen så lågt att det behövs några rejäla strykningar med grundfärg för att det inte ska "suga upp" fukt från den omkringväxande floran...
Ha inte för bråttom och lyssna på alla råd som du/ni kan få.

/Carl
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.