MaxHugo
Hej!
Har nu köpt mitt första hus och flyttar in nästa vecka. Redan när köpet blev klar började jag fundera på vad för typ av projekt jag ville jobba med under sommaren.
Efter många om och med så valde jag börja med garaget, som är på 20m². Det som återstår nu är golvet.
Största syftet med golvet är för att snygga till garaget.
Det kommer till största del användas som hobby verkstad, att mecka med bilen och het arbete är inte inom det närmsta framtiden. Så vill inte lägga pengar på något jag inte kommer använda.

Läs både om måla epoxigolv,PVC plattor och lägga klinker. (ingen erfarenhet av något)
Ska jag måla epoxi måste jag slipa hela golvet.
Klinker känns overkill för någon som bara ska se snyggt ut.
PVC plattor känns ju som är bäst för en nybörjare, men av dom jag hittat så går det på runt 5000kr och då känns det som jag betalar för produkt jag inte kommer utnyttja.

Någon här som har något tips?
 
Har lagt Bergo-plattan i ett par förråd. Kanske den du tittat på?
Snabbt att lägga, och lyfter utseendet på rummet. Plattor som är genomsläppliga är bra då smuts åker ner på underliggande golv.
 
Lägg klinkers. Går nog hitta typ på byggmax för 70kr/kvm plus lite fix och fog.
Lätt att lägga om man är normalhändig.
 
MaxHugo
E etompau skrev:
Har lagt Bergo-plattan i ett par förråd. Kanske den du tittat på?
Snabbt att lägga, och lyfter utseendet på rummet. Plattor som är genomsläppliga är bra då smuts åker ner på underliggande golv.
Nej, den har jag nog lyckats missa. Absolut ett billigare alternativ än dom andra jag hittat. Tack för tipset.


P para skrev:
Lägg klinkers. Går nog hitta typ på byggmax för 70kr/kvm plus lite fix och fog.
Lätt att lägga om man är normalhändig.
Bott i lägenhet hela mitt liv och lyckats hålla mig undran alla typer av handläggar jobb. Så är för tillfället under medel personen.
 
  • Gilla
Mf7495
  • Laddar…
Jag från klinker från byggmax, deras billigaste hårda genomfärgade klinker. Körde deras fix med mera också.
Det var den överlägset billigaste och enklaste lösningen för mig som hade ett golv med lite gropar/åsar och skador. Städade, på med primer och sen fix/klinker.
Har hållt jätte bra i ett år trots tappade verktyg som hammare med mera.

I värsta fall är det ganska enkelt att byta en enskild platta eftersom det inte finns något ömtåligt under att ta hänsyn till.
 
Innan du vet hur fuktigt golvet är/blir avråder jag från alla typer av helt täta golv som rikserar att stänga in fukt.
Klinker andas lite och bergoplatta eller liknande funkar men jag vet inte hir brandtåliga de är om du tänker slipa/svetsa i garaget
 
MaxHugo
sir_erken skrev:
Jag från klinker från byggmax, deras billigaste hårda genomfärgade klinker. Körde deras fix med mera också.
Det var den överlägset billigaste och enklaste lösningen för mig som hade ett golv med lite gropar/åsar och skador. Städade, på med primer och sen fix/klinker.
l.
Får kanske överväga att testa på det.


M Mats skrev:
Klinker andas lite och bergoplatta eller liknande funkar men jag vet inte hir brandtåliga de är om du tänker slipa/svetsa i garaget
Har inte tänkt slipa eller svetsa, utan ska ha det för att snygga upp garaget till utseendet
 
Även jag har billig klinker (från Hornbach) i garaget, dock inte på golvet utan på väggarna upp till brösthöjd.
Golvet får vara betongrent, det är ju till för att användas!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.