Funderar på att skaffa nya garagedörrar (till 5 st enkelbilsgarage). Garageportexperten tar väl runt 15.000 kr per dörr, och det antar jag man bör kunna matcha. Någon som har tips? Är det i närheten Uppsala (Sthlm) så är det ingen nackdel. Eller om det är billigt trots frakt - även utlandet.

De ska sättas upp på landet, ostört, så det behöver inte vara några super-duper-inbrottssäkra dörrar. Däremot gärna med fjärrstyrd öppnare.

Är det förresten någon som har erfarenhet av Julas garageport-öppnare, eller någon annan billig så är det också av intresse.

Tackar för alla tips!

/b
 
baaaaaaaaah,vad bra det går!:mad:
 
Tack för länkarna, om än man var tvungen att pilla lite för att de skulle funka :)

Visst står det om garagedörrar på forumet, jag fick 31 träffar när jag sökte på garagedörr innan jag lade upp den här tråden. De flesta handlar dock om annat än det jag är ute efter, t.ex. en tråd om gammaldags port, en om belysning, en om larm, en om fuktproblem, hur man monterar osv. Dessutom är många av trådarna gamla.

Har du nån länk till någon forumtråd som jag missat och som fokuserar på billiga men dugliga garageportar med möjlighet till fjärröppning i mälardalen, på internet eller t.o.m. utomlands - så är jag alltså intresserad av det.

Det som är lite trist med alla nätbutiker numera är att de inte anger några priser för nånting. Så även på de länkar du lade upp. Också av den anledningen är det intressant att få höra av folk som faktiskt köpt en dörr nånstans, betalt den och satt upp den. Vad kostade dörren, är de nöjda osv

EDIT: För tydlighets skull, det är takskjutdörr jag är intresserad av (visste inte vilken benämning som var korrekt, men antar att det är den vanliga typen där man öppnar dörren upp mot taket).
/b
 
Innan vi köpte våran garageport kollade jag priserna bland annat i Polen och där var priset ganska precis halva mot i Sverige, då på portar av märket Hörmann.
Jag kollade samma artikielnummer så det var identiska portar.

EDIT: Jag tror det var Praktiker som var billigast.
 
Jag köpte precis en 5m stor port, slät med bred panel och motor från Alldoor. Jag tog in offerter och Alldoor blev i slutändan bäst. Dom låg till fördel i Stockholm så det blev ingen frakt. Jag var och tittade på portarna och kikade motor hos dom .. verkligen kvalité och kanonservice.

Den kostar 10.000 mindre i Tyskland, men jag har kollat upp allt .. frakt från Tyskland (6000:- + moms) och även hyra en tillräckligt stor bil och åka och hämta den. Det lönar sig inte, för att frakta hem en lång 5meters port är inte det enklaste .. så jag gav tillslut upp.

Dock har jag inte fått porten ännu men kan återkomma när jag fått och satt upp den.

Kan som Kerran varmt rekommendera dom !
 
jepp,absolut bra service,och även de dumma frågor jag mailade tjejen som höll på med dessa portar hos alldoor fick jag svar på,riktigt kul att det finns företag/folk som bryr sig...kollade flera företag,men är fick bäst pris hos alldoor,skönt,för jag ville köpa hos nån som det funkar hos...har satt upp porten,dock ej kopplat in motorn(taket ska skivas snarast)..bra svenskspråkiga instruktioner med...
 
Härligt att se responsen!!

Jesca_j skrev:
Innan vi köpte våran garageport kollade jag priserna bland annat i Polen och där var priset ganska precis halva mot i Sverige, då på portar av märket Hörmann.
Jag kollade samma artikielnummer så det var identiska portar.

EDIT: Jag tror det var Praktiker som var billigast.
Men ni köpte alltså inte dörren från Polen? Eller - har läst den där klistrade tråden om att du och andra kartlagt Polen som inköpsland.

M@ZE skrev:
Jag köpte precis en 5m stor port, slät med bred panel och motor från Alldoor. Jag tog in offerter och Alldoor blev i slutändan bäst. Dom låg till fördel i Stockholm så det blev ingen frakt. Jag var och tittade på portarna och kikade motor hos dom .. verkligen kvalité och kanonservice.

Den kostar 10.000 mindre i Tyskland, men jag har kollat upp allt .. frakt från Tyskland (6000:- + moms) och även hyra en tillräckligt stor bil och åka och hämta den. Det lönar sig inte, för att frakta hem en lång 5meters port är inte det enklaste .. så jag gav tillslut upp.

Dock har jag inte fått porten ännu men kan återkomma när jag fått och satt upp den.

Kan som Kerran varmt rekommendera dom !
Inget snack att det är bra om leverantören ligger nära. Jag har dock behov av uppemot fem dörrar, vilket gissningsvis kan göra frakten värd att ta. Har du någon länk att bidra med från det du kollat upp om tyskland?

Tacksam förstås för alla tips!!

/b
 
Bjogul,

Jag ringde till de största fraktbolagen, först och främst måste man ha företag och sen kostade det rätt mycket. Om du skall ta hem 5 portar blir det ju mer yta i form av kubik och mer vikt, vilket lär bli betydligt dyrare frakt.

Jag sökte bara på Teckentrup på ebay.de och sen hittade jag lite företag som sålde just dom portarna, för det är det som Alldoor säljer. Teckentrup portarna verkar vara riktigt bra och det verkar vara ett riktigt stort företag.

www.teckentrup.biz
 
bjogul skrev:
Härligt att se responsen!!



Men ni köpte alltså inte dörren från Polen? Eller - har läst den där klistrade tråden om att du och andra kartlagt Polen som inköpsland.





Tacksam förstås för alla tips!!

/b
Nej, vi köpte den inte från Polen eftersom vi inte fick möjlighet att åka ner och hämta den själva och vi var lite osäkra på vad som skulle hända om den var skadad om den skickades upp till oss. (Vi har 70 eller 100mil enkel väg till färjelägena....).

Men har du möjlighet att själv hämta portarna i färjeläget så är det inga problem, bara att be butiken forsla den till färjan och skicka den som cargo och så möter du upp när färjan går i hamn, kostar inte så himla mycket, priset står på färjebolagets hemsida.
 
Dessa är bra i pris.

http://www.skanskabyggvaror.se/templates/produkter-1.cfm?SidorID=199&level1=K-GP

Hur bra de är kan jag inte säga, då jag aldrig provat någon.

5995:- (port) + 2495:- (autoöppnare) = 8490:- låter mycket bra, och du kanske kan få någon krona till om du köper 5?

Annars är det nog bara att begära in offert från några olika försäljare och invänta svar.

Jag själv köpte en Lindab port med automatisk öppnare för 11.000:- vilket var bra pris, men då var det ett mässexemplar och jag fick åka och hämta det på plats.

Lycka till!
 
Jag köpte två takskjutportar, en motor hos Haglunds i Tierp för 22500 kr (inkl montering). www.haglunds.se
 
Köpt 5-meters port Hörmann i tyskland , pris i sverige =27000:- inkl. motor och i Tyskland 20000:- köpte 2 st. bygger samtidigt med en kompis så vi åker tillsammans och hämntar dem, vi delar på kostnaden , köper nåt annat också , lite öl , m.m så ...det lönar sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.