Planerar att bygga garage till sommaren så jag skapar en projekttråd där jag kan få tips och diskutera lösningar med andra, eftersom jag är nybörjare så kan det behövas! :)

Det blir ett 18x8,4m och 2/3 ska ha loft till hobbyrum och förråd, den sista tredjedelen ska ha ryggåstak för att kunna använda en billyft. Tänker mig en saxlyft som gjuts ner i golvet.
Ska beställa en färdig byggsats men allt annat tänkte jag gör själv.

Lägger upp ritningar på hur det kommer se ut, vad tror ni om detta? Kom gärna med synpunkter!

Arkitektritningar av ett stort garage med loft och ryggåstak i olika vyer, inklusive fram-, sida- och översikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektoniska ritningar av ett garage med måttangivelser och planerad indelning, inklusive loft och saxlyft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ritning av ett planerat garage med utsedda hobbyrum, förråd och trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av garageplan med mått, indikerat loft, bil och billyftplacering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur hade ni gjort med golvbrunnar? Tänker mig en brunn i groparna till saxlyften och 2 st i det andra "rummet", allt går till en oljeavskilljare och sen vidare till en sluten tank som kan tömmas! Ville först leda det till en stenkista men det var inte godkänt av kommun.
 
  • Gilla
Hankie och 3 till
  • Laddar…
Vilket trevligt bygge ska bli kul att följa. Helt plötsligt byggde jag ett litet garage.
Ser ut att bli hur bra som helst dessutom med en rejäl verkstadsdel.

//Mathias
 
  • Gilla
Loka6699
  • Laddar…
Mathias12 Mathias12 skrev:
Vilket trevligt bygge ska bli kul att följa. Helt plötsligt byggde jag ett litet garage.
Ser ut att bli hur bra som helst dessutom med en rejäl verkstadsdel.

//Mathias
Jo tro det blir bra det här :)
Hur stort bygger du?
 
P Peter_Bromma skrev: