Hejsan, är i startgroparna med ett garagebygge och har kört fast i planeringen... Jag bor i ett gammalt hus och har nu hittat ett uthus av liggande timmer som jag tänkte flytta till min tomt och göra ett garage av. Kommunen har gett muntligt lov. Varför jag väljer att flytta en gammal byggnad är för att det ska passa in i den gamla miljön och att jag har den kunskapen att genomföra det. Måtten är 5.5*9,7m och tänkte mig en dörr på gaveln alltså på 5.5 metersväggen. Nu till problemet, jag skulle även vilja ha ett biltak i anslutning till denna byggnad men har ingen aning om hur jag ska få den att se så naturlig ut som möjligt.... Kom gärna med förslag både möjliga och mindre möjliga. Laddar upp en halvdålig bild på byggnaden. Gammalt rödfärgat timmeruthus med vitmålade fönsterluckor och förfallna delar bland högt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar
 
Biltak? Du menar carport.
Jag föreslår synliga stolpar och takbjälkar av gammalt material, och att du lägger på träpanel på taket, det ser gammalt och gediget ut.
Träpanel, gärna med bakveden kvar.

/W Gammal blå och rostig pick-up med patina parkerad under ett falurött träskydd med synliga balkar och tak av träpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Biltak? Du menar carport.
Jag föreslår synliga stolpar och takbjälkar av gammalt material, och att du lägger på träpanel på taket, det ser gammalt och gediget ut.
Träpanel, gärna med bakveden kvar.

/W[bild]
Javisst menar jag carport, kallas biltak i mina trakter. Tack för förslaget.
 
Om du söker efter vagnslider kommer du hitta inspiration och konstruktion.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Om du söker efter vagnslider kommer du hitta inspiration och konstruktion.
Bra tips, har själv aldrig hört ordet tidigare men när jag sökte på det hittade jag denna som ser ut som vad TS efterfrågade och vad jag själv hade gjort.

http://www.partelowhus.se/produkter/shoup-vagnslider.php
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.