Jag är 24 just nu utan jobb, aktivitetsersättning från FK.

Skulle jag få mig ett riktigt jobb kanske jag flyttar hem och köper mig en bil för ca 20.000.

Skulle man sen få den ekonomin att man på några år kan "snickra" ihop en kontantinsats till ett bolån och bygga hos mamma på åker, då skulle jag satsat på nått i stil med 60-80 kvm med en källare, i källarn skulle jag gärna vilja ha ett garage, helst 2 portar, kanske garaget ska gå under altanen då.

Men min speciella tanke är om man ska vara så fräck att man gjuter källarvåning under gårdsplanen på framsidan/bergsidan.

Jo som sagt, det är sutteräng, gå in, gå ner en våning och sen kan du komma ut, troligtvis under altanen.

Men just på bergsidan skulle jag vilja kosta på mig att gjuta några kvadratmeter källare under gräsmattan.

Den dan man vuxit upp sig och kanske köpts sig både motorcykel och en gammal Amazon och annat, ja då har man ett snyggt städat garage i källarn där man kan ställa upp sånt, sen om man har ett riktigt garage bredvid huset för just mek och bygg projekt, ja det får framtiden utvisa.

Men är det en dyr historia att gjuta en källare på kanske 90 kvm och övervåning på 60 kvm?
 
Nån som kan uppskatta kostnad?
 
300k till 3m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.