Hej,

Jag är amatör och hoppas att någon duktig kan hjälpa mig med lite svar på lite frågor.

Jag skall bygga vidare på mitt lilla gym i garaget, förstora det och även se till att det blir någorlunda varmt under vintern. Utrymmet kommer bli 5x5m stort totalt så jag flyttar och bygger ny innervägg som ni kan se till vänster. En isolerad sådan upp till nock med 70x45 reglar.

I taket har jag tänkt att bara sätta fibrotech panel rakt på takskivorna. Taket är idag isolerat.

Ytterväggarna är idag isolerade så där skulle jag önska att bara ta bort den gamla gipsen (om jag måste?) samt sätta ny osb och gips så att jag kan hänga upp vikter mm på vägarna.

Vad skall jag använda till golvet? Det är betonggolv direkt under och det vill man väl antagligen isolera? Vad är enklast?

Räcker det med att bara putsa lecablocken eller måste jag göra något mer för att behålla värmen under vintern tror ni?

Har tänkt ett oljefyllt elelement som värme källa på den nya väggen. Behöver ju inte vara 22 grader här inne. Men man vill ju inte att det skall bli för kallt heller.

Tusen tack på förhand för svar!
 
  • Inomhus gym med träningsbänk, vikter, rep, mattor och lutande tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Limma och skruva (i reglarna) träskivor eller ultraboard (för brandklassningen) på existerande gips.. Skruva om möjligt hållarna för viktskivorna i reglarna eller ha viktställ på golvet. Just viktställ utsätts för en hel del belastningar.
Det finns hemmabyggen med 45x45 reglar där man rullar in vikterna från golvnivå. Går utmärkt att bänka och böja över de ställen Om man lägger fallskyddsmattor och slitskyddsplywood under ställningen så hamnar stället ungefär i nivå och vikterna sticker bra upp 40 cm.

Isoleringen lämnar jag över till någon annan, jag kan gymdelen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.