Hej

Jag skissar på att bygga garage kombinerat med uthyrningsbar lägenhet. Har kommit över bilder på ikeas bo klok hus. Funderar på att bygga mitt garage enligt de måtten. Boklok husen är 92 kvm stora med övervåning på 57 kvm. Bottenvåning är 2.6 m takhöjd och övervåning ca 3.5 m till taknock. Längd ca 12 m och bredd ca 7.75m.

Tänkte bygga garage och förråd med 2 garageportar vända mot gatan. Garage + förrådsutrymme blir ca 40 kvm. I andra änden lägenhet med vardagsrum,kök och badrum bv och 3 sovrum på övervåning. Boyta lägenhet ca 100 kvm.

Min tanke är att uppföra projektet i etapper. Etapp 1: Stomresning Etapp 2: Garage+förråd Etapp 3 bv lägenhet och Etapp 4 sovrum

Fråga 1: Markarbete och platta med va-förberedelser : vad kostar det (småstad svealand)?
Fråga 2: Vad kan man räkna med att stommen kostar ex fönster, portar, dörrar osv?

Fråga 3: Är det möjligt att bygga hela rasket med ok produkter för 7-800 tkr om man lägger ner ett par tusen timmar obetalt?

tacksam för svar

ps - dålig på att infoga bilder men boklok villorna finns på hemsidan (boklok.com)

/henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.