Hej.
Antagligen har någon tagit upp denna fråga tidigare men jag är för slö för att leta...
Till huset vi planerar att bygga vill vi ha en fristående Carport för två bilar inklusive ett förråd.
Allting helt standard.
Vad är billigast? Att köpa en färdig byggsats eller att försöka sätta ihop något från "0".
Ska man bygga på plintar eller gjuta en platta?
Vilka leverantörer av färdiga byggsatser är att rekomendera?
 
Jag är för slö för att svara.... ;)
 
Zzzzzzzzz..... ;)
 
Plintar.

Halva det offererade pridet ungefär.
 
Om du inte kan "fixa" virke och grejer billigt, är nog en byggsats från till exempel Lövånger eller Fritid & Hem billigast.

Platta är ett dyrt kapitel, så för att hålla kostnaden nere bör eget arbete med plintar och sockel vara mest lönsamt.

Jag fick pris på allt material till carport/garage i lösvirke via min husentreprenör, och bara materialet kostade lika mycket som en komplett byggsats. En byggsats reser man på två dar och ett lösvirkes tar lite längre (mycket längre om man som jag har tummen lite avigt placerad  ;))
 
Tack Mr. Beach.
Det första jag ska göra blir att ta in en offert från min byggare på ett "kit" sedan kan jag som sagt jämföra med de leverantörer Du föreslagit.
 
Hej
Jag läste bara frasen om att "lösvirkes tar lite längre tid", och skrattade en halv kvart.
Vi, dvs lilla maken, har byggt ett lösvirkesgarage. Isolerat med tegeltak, stort som ett tvåbilsgarage, men tänkt för en bil och rejält förråd i bakkant.
Total kostnad ca 80.000 (tror jag), med port och allt.
Men att det tar lite längre tid är en underdrift. Jag slutade räkna timmarna när vi var uppe i 400.
Start på bygget var i juni (skolavslutningen), men då var plattan gjuten (ingår ej i de 80.000).
Herrn i huset har inte tummen mitt i handen, men han är ytterligt noggrann, så det kanske kan förklara tidsåtgången. Nu tycker han att det är kul att bygga, men gör man inte det föreslår jag helt klart en byggsats.

 
Vi ska bygga ett dubbelgarage med carport i ena delen och ett förråd i bakkant. Total yta på 58,6 m2. Tegelpannor, halvmånefönster, gjuten platta utom carportdelen. 40 - 50000 utan plattan för plattan tillkommer ca 18000. Byggs i egen regi i lösvirke.
 
Kolla upp Arlnda snickerifabrik. Dom har många fina lösningar som dom reser på plats på en dag eller två. Du kan välja om du vill göra issolering mm själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.