Hejsan,

Någon som kan tipps om garage på internet. Söker en byggsats som inte är allt för dyr, men ändå ser ut som ett "riktigt" garage, och inte någon stor "vedbod"... ;)

Har själv tittat på Melby...http://www.mellbyindustri.se/

Och det är allternativ till detta jag tänkte på... ;D
 
Tack för alla tips-vad kostade plattan till era garage om man hade golvvärme i eller utan? har just fått en offert på dubbelgarage 6x8 m , isoleratmed förråd,plåttak,en ytterdörr,en innerdörr,2 automatiska dörrar, platta, golvvärme,liggnde panel,ett tak för vedförvaring på baksidan och kulvert till hus ::) ::) för 363000kr ::) ::) vilket jag tycker är uppåt garageväggarna. ??? ???
 
Kan väl inte riktigt svara på om det är dyrt eller ej, men visst låter det svindyrt.
Pröva att finna en grävkille som kan hjälpa dig med shakt och grund och betala honom bara per arbetad timme, sedan gör du samma sak med snickaren och då tror jag inte att det blir så dyrt, men nackdelen är att du inte vet vad det blir i slutändan.
Alla tjänster jag/ vi har behövt under vårat bygge har jag köpt in timme per timme.
 
Hej.

Vi har precis beställt en byggsats från HB garage i Henån på Orust.

9,60 *6,20 med övervåning ,isolerat två ytterdörrar samt två motorstyrda Hörmanportar.En stål balk för att få mindre svaj på övervåningen.161 000 kr hemkört till Jörlanda.

Minst 35000 kr biligare än Mellby garage.

Det lär väll sluta på ca 200000 kr med el grund avlopp samt kulvert.

Kolla med hb de har i mitt tycke mycket bra priser.

MVH Patrik
 
Finns dom på webben???
 
Jag ska rusta upp vårt garage (eller om det blir en carport) nästa sommar och då blir det lösvirke....bygger själv. Det tar säkert 5 ggr så lång tid jämfört med att leja ett proffs men det blir billigast så.... Huvudsaken är ju att man har frugans välsignelse till och hålla på.... ;D
 
Är det någon som har erfarenhet av Arlanda Snickerifabrik. Dom har regelstomme 120 mm. De flesta andra fabrikat har 95 mm. Dessutom ligger dom nära mig.
http://www.arlandasnickeri.se/
 
putte1 skrev:
Hej.

Vi har precis beställt en byggsats från HB garage i Henån på Orust.

9,60 *6,20 med övervåning ,isolerat två ytterdörrar samt två motorstyrda Hörmanportar.En stål balk för att få mindre svaj på övervåningen.161 000 kr hemkört till Jörlanda.

Minst 35000 kr biligare än Mellby garage.

Det lär väll sluta på ca 200000 kr med el grund avlopp samt kulvert.

Kolla med hb de har i mitt tycke mycket bra priser.

MVH Patrik
Någon som har mer konkreta erfarenheter av "Henåns byggelement"? Noterade att deras konstruktioner är väldigt lika Mellbys, så jag har mina misstankar om att väggelementen kommer från samma fabrik....

Alltså; några erfarenheter av HB-garaget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.