Så här ser mitt garage projekt ut nu + att porten är monterad har lite fler bilder från bygget om nån är intreserad:)
 
  • juli-07 269.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut! Stort om int annat:D är allt garage eller är det förråd på sidan? Lägg gärna in fler bilder om du har finns alltid folk som tycker att det är intressant. Kan ge andra råd å inspiration:) / Linda
 
RoTe
Hur hög är inre takhöjden?
Självklart ska du ladda upp alla bilder du har och gärna lite fler. :D
Vad är utrymmet till höger om garagaget tänkt för?
 
Det var väldigt avancerade takstolar, var det nödvändigt när det finns mellanvägg i garaget ?

Vad är det för mått (även takhöjd) på bygget ?

Pluspoäng på betongblandaren, mor & far har ett uppslagslexikon från tidigt 60-tal, där är exakt en sådan betongblandare avbildad :cool:

Plötsligt var min "Blixt" från -72 inte så omodern längre :-D
 
Måtten är totalt 16x15 men själva garage delen är 10x16 utrymmet på sidan å5 5x16 och ska bli förråd på övre delen och öppet under för ved och virke takhöjden är 5.5 invändigt,
takstolarna blev inget dyrare att göra helt fribärande då det bara är 5 meter till nästa vägg enligt dom som beräknar och bygger men eftersom väggen finns där så utnytjar jag den givetvis men den ska inte behövas.
Blandaren är bra första gången vi gjöt blev det spö regn så det gick inte att slipa så vi har gjutit om plattan nu i år första gången gick det 30 kubick och andra ca 18 blandaren tar 750 liter
 
Ska ta lite bättre bilder idag:)
 
Hvorfor laget du ikke rom på vinden? Med den takhøyden hadde det blitt et kjempeareal.
 
Skulle bli för högt pga att takstolarna skulle bli för avanserade enligt tillverkaren hadde tänkte det först men jag har 9.60 nu till taknocken och det skulle bli mycket högre då
 
Grattis, du får äntligen det garage du förtjänar (antar jag). Själv får jag bara 55 kvm. Bara att sälja kåken och börja om :)
 
Oj oj, ja man lurar sig på garagestorleken när blandaren är så pass stor :D

Hade gissat på mindre garage och ca 3-400 liters blandare ;)
 
Tog 3 bilder men kammeran krånglar för mej men så här ser det ut när porten kommit upp den är 8x5 ganska tunga sektioner att få upp!
 
  • vagn 005.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vagn 006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vagn 007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Jösses vilket bygge! Ser ut att kunna bli mitt drömgarage. :D
 
Jag som var lite stolt över att jag isolerar å donar i mitt... jösses.
 
Har tagit ca 3 år och jag skulle inte börja om för 10 miljoner om ja inte kommit så här långt nu.
Så här såg det ut i våras
 
  • mars-2007 0012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.