Hej,
Det är väldigt sällan vi behöver skriva ut något nuförtiden. Men häromdagen blev det lite akut att skriva ut en blankett till sonens skola.
Fram med den undanstuvade skrivaren, som betedde sig lite struligt sist för några år sedan.
Det verkar som om den har svårt att fiska fram papper.
På filmen hör ni hur den låter.
Vad tror ni, är det bara att åka med den till återvinningen eller går den att fixa?
Mvh
Fredrik
 
man kan ju öppna den och kolla innan den går till ÅV
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Kruxet är att jag inte riktigt fattar vad som är felet. Låter ju som om några kuggar inte tar kugg.
 
F fredand44 skrev:
Låter ju som om några kuggar inte tar kugg.
Ja, det låter det ju som.
Kanske något kärvar och behöver rengöras och oljas. Rulla själv på gummihjul du kommer åt ifrån pappersfacket och se om det låter lika/kärvar. Kör dock inte för mycket i sådant läge, då kuggarna kan nötas så du även behöver byta något.
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Cheesen
F fredand44 skrev:
Hej,
Det är väldigt sällan vi behöver skriva ut något nuförtiden. Men häromdagen blev det lite akut att skriva ut en blankett till sonens skola.
Fram med den undanstuvade skrivaren, som betedde sig lite struligt sist för några år sedan.
Det verkar som om den har svårt att fiska fram papper.
På filmen hör ni hur den låter.
Vad tror ni, är det bara att åka med den till återvinningen eller går den att fixa?
Mvh
Fredrik
Öppna pappersfacket. Ta ur alla papper. Sätt tillbaka papperen och kolla så dom ligger rätt. Stäng och försök igen. Misstänker att det är mataren vid facket som krånglar och då brukar det hjälpa att göra en finsk reset.
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
Låter som introt till Örnnästet
 
  • Gilla
fredand44
  • Laddar…
C
F fredand44 skrev:
Kruxet är att jag inte riktigt fattar vad som är felet. Låter ju som om några kuggar inte tar kugg.
Ja, det låter som kuggar som kuggar över. Ett tips är att söka på den specifika modellen och se om det är något känt fenomen med den modellen som någon beskrivit lösningen för.

En av mina gamla skrivare började t.ex. strula med pappersmatningen och det visade sig vara ett välkänt problem med en "dämpkudde" i skumgummi som bryts ner med tiden och blir till en kladdig massa så att delarna fastnar i varandra. Det var bara att skrapa bort kladdet. Nu slamrar den lite mer när den matar papper, men så har den nu tuggat på i minst 10 år(!)
 
  • Gilla
fredand44 och 1 till
  • Laddar…
Tog ur papperskasetten, rullade lite på rullarna jag kom åt. Ingen visuell uppenbar slitning.
Testade, inget "örnnäste intro"!
Körde en omstart "örnnäste introt" var tillbaka.
 
Thomas59
Testa att söka på skrivarmodellen på youtube. Brukar finnas felsöknings- och reparationsguider till det mesta där.

Hade själv en Samsung laserskrivare som inte matade papper. En snabb sökning på youtube, en skruvmejsel, lite superlim och 30 minuter senare funkade den perfekt.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Låter nästan som något fastnat i skrivaren.
Prova med endast 1-2 ark i i arkmataren eller mata igenom ett papper manuellt om det går.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.