Har ett kolfilter till min fläkt, motsvarar troligen Haneström 3517. Går detta att diska i maskin och sedan återuppliva i ugn. Hittar ingen info när jag googlar.
 
  • Kolfilter med metallnät och svart topp till köksfläkt, liknande Haneström 3517 modell.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan man ta isär det går det nog att byta kolpellets på det men tvätt plus ungstork verkar nu lite svajig lösning, är det inte plast med i den ockå
 
Jag kan inte rekommendera att köra i diskmaskin. Filtret påminner om det vi hade i lgh för många år sen. Det är bättre att försöka öppna filtret och byta ut kolet, men tror inte attfiltret är gjort för att öppnas. Köp ett nytt filter och testa om du kan renovera det gamla.
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag kan inte rekommendera att köra i diskmaskin. Filtret påminner om det vi hade i lgh för många år sen. Det är bättre att försöka öppna filtret och byta ut kolet, men tror inte attfiltret är gjort för att öppnas. Köp ett nytt filter och testa om du kan renovera det gamla.
Jag försökte öppna det utan att lyckas. Filtret är ju dessutom rätt dyrt, så vill inte paja det.
 
A
över 300grader behövs för att regenerera kolet
det kostar att driva en kolfilterfläkt inte minst när tillverkaren säger byte var 3é månad
 
electroluxaren skrev:
över 300grader behövs för att regenerera kolet
det kostar att driva en kolfilterfläkt inte minst när tillverkaren säger byte var 3é månad
Ja, driften av kolfilterfläkt skall inte underskattas. Har sett filter norr om tusenkronorssträcket. 3000 kr om året för filter är ju inte vad man lägga.
 
electroluxaren skrev:
över 300grader behövs för att regenerera kolet
det kostar att driva en kolfilterfläkt inte minst när tillverkaren säger byte var 3é månad
Står olika på olika ställen. 100 grader, 150 grader och maxtemp i några timmar.

Filtret kostar 600 kr minst. Vore verkligen bra om det gick att diska.
 
Nu är det 20 år sedan men jag köpte ett billigare utbytesfilter som var gjort helt i plast. Inga metalldelar alls och ett lägre pris. Kolla gärna runt efter alternativ. Annars är det ju värt att kolla på en ny köksfläkt där det går att fylla på med aktivt kol i lösvikt istället.
 
A
A Andreas12345 skrev:
Står olika på olika ställen. 100 grader, 150 grader och maxtemp i några timmar.

Filtret kostar 600 kr minst. Vore verkligen bra om det gick att diska.
Då är det bara att prova
 
electroluxaren skrev:
Då är det bara att prova
300 grader Fahrenheit blir 148 grader celsius
 
A
H håbbe1961 skrev:
300 grader Fahrenheit blir 148 grader celsius
149C
men vart fick du Fahrenheit ifrån? vi lever ju tyvärr inom EU. och där är väl Kelvin mest rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.