Själva handtaget till fönstret har gått sönder och ramlat loss. Fönstret är i ett öppet läge (och det blåser höststorm utanför...) Är det möjligt att laga eller byta ut endast handtaget? Vet varken ålder eller märke... Trasigt fönsterhandtag med lossnat grepp och synliga skruvhuvuden på en fönsterkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Söndrat fönsterhandtag på träyta, med avbrutna delar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
A
  • Gilla
MajaLu
  • Laddar…
Detta borde passa.
 
  • Skärmbild av Bauhaus webbplats som visar en fönsterhandtag produkt för 149 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MajaLu
  • Laddar…
Du byter ut hela handtaget så du måste få ut de två skruvarna.
Du bör kunna manövrera spanjoletten med en skruvmejsel så det är stängt tills du byter handtaget.
 
1 123abc skrev:
Du byter ut hela handtaget så du måste få ut de två skruvarna.
Du bör kunna manövrera spanjoletten med en skruvmejsel så det är stängt tills du byter handtaget.
Tack, men tyvärr så sitter en del av handtaget kvar där inne (det har liksom brutits sönder) så därför mycket svårt att komma åt spanjoletten... Men för att få ut de två skruvarna, är det också en skruvmejsel som gäller eller finns det ett speciellt verktyg för den formen av skruv? (se bild)
 
borde gå med en lagom stor spårskruvmejsel
 
Jag kan inte förstå varför ett vanligt handtag sitter med sådana skruvar, antingen testar du att driva runt dom med en spårskruvmejsel eller körnare eller så åker du till t.ex jula eller biltema och köper en bitssats och lossar skruvarna jag tror att de har satser med dessa bits men är inte säker.
Det ser ut om Clutch skruv, det finns lite olika sorters clutch bits/skruv och jag kan inte riktigt utgöra vilken sort det är på bilden.
Dessa skruvar är väldigt ovanliga att se de används främst i nordamerika.
 
1 123abc skrev:
Jag kan inte förstå varför ett vanligt handtag sitter med sådana skruvar, antingen testar du att driva runt dom med en spårskruvmejsel eller körnare eller så åker du till t.ex jula eller biltema och köper en bitssats och lossar skruvarna jag tror att de har satser med dessa bits men är inte säker.
Det ser ut om Clutch skruv, det finns lite olika sorters clutch bits/skruv och jag kan inte riktigt utgöra vilken sort det är på bilden.
Dessa skruvar är väldigt ovanliga att se de används främst i nordamerika.
Fick tillslut borra sönder skruvhuvudena men har nu äntligen fått loss handtaget... Gäller bara att hitta ett nytt handtag som passar något sånär bra ihop med de gamla. Tack för all hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.