Hej, har några utegips 9mm över som jag tänkte sätta upp i garaget o sedan måla, går det eller är det helt fel papp?

DD
 
Visst går det att måla. Det ska vara nån slags harts på ytan på utegips. Det skulle möjligen kunna stöta bort färgen, men jag tror inte det. Du får väl prova på en lite bit. Annars kan du vända dem med baksidan utåt.
 
Rickard.
Såg att du (TS) fortfarande är aktiv här och tänkte fråga hur det gick? Funderar nämligen på att göra samma för att slippa både kortplank och spackling som känns överkurs.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Såg att du (TS) fortfarande är aktiv här och tänkte fråga hur det gick? Funderar nämligen på att göra samma för att slippa både kortplank och spackling som känns överkurs.
Hej, kul när någon plockar upp en 14år gammal tråd. Svaret ”om det går bra att måla på utegips” är att det går säkert bra, i mitt fall satte jag osb skivor i garaget istället o målade på...
 
Slutade med att jag hängde upp en laser på en dörr, blev lite hackigt men funkade
 
Düsseldorff
Floyergilmour Floyergilmour skrev:
Slutade med att jag hängde upp en laser på en dörr, blev lite hackigt men funkade
Fel tråd va?
 
  • Gilla
Floyergilmour
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Fel tråd va?
Det var det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.