Vi hade en byggfirma som bytte ut ruttna brädor i taket över terrassen runt skorstenen och dessutom försöka hitta problemet med varför taket runt skorstenen ruttnade, det läckte vatten någonstans. Firman gjorde jobbet och vi fick en faktura som var dubbelt så hög som vi förväntat oss. Nu efter tre år är taket ruttet igen och vi ser att problemet är kvar. Vi ringde firman, de erkänner att den diagnos det gav var fel och erbjuder sig reparera skorstenen och hitta felet (igen), men inte gratis. Vi tycker att vi betalade 28000 tre år sedan i onödan eftersom problemet fortfarande inte är löst och vill dra av de pengarna från nya fakturan, men det tycker inte firman. Tacksamma för åsikter och råd.
 
Det kan bli krångligt att få svar på det här under rubriken "belysning" tror jag (om du inte söker svar med ljus och lykta förstås:rolleyes:)
 
Glufsglufs skrev:
Det kan bli krångligt att få svar på det här under rubriken "belysning" tror jag (om du inte söker svar med ljus och lykta förstås:rolleyes:)

Trådskaparen kanske vill bli upplyst om hur han skall agera? :D
 
Men risken är ju att TS inte får svar här och blir LEDsen.
 
Oj, men tack! Det ser man att jag är nybörjare, först skickade jag ivägg det med fel rubrik och sen hamnade det på fel ställe:(
 
Flyttat till Juridik.

/moderator
 
D
Konsumenttjänstlagen ger dig 10 års reklamationstid vid arbete på byggnader. Så jag föreslår att du lämnar in en reklamation av det tidigare utförda arbetet och kontaktar kommunens konsumentvägledare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.