Vi är spekulanter på ett hus. Hoppas på att vinna budgivningen idag;-)
Det är vävtapet som är målad i en orange färg i hall/allrum/kök. Färgen ska ju helt klart bytas ut, men egentligen vill vi nog ha tapet istället för målad väv (om vi nu får huset vill säga...) Går det att byta utan att behöva spackla rubbet? Kan man få ner väven på något sätt?
 
Om väven sitter på gipsskivor kommer du nog få med delar av pappen också. Bäst och enklast att bredspackla.... Släpljus och tålamod så blir det bra.
 
Ok. Annars får man väl måla igen... Det kanske kan bli snyggt? Jag är rätt skeptisk till målat, men det finns säkert något sätt att göra det på så att det ser ok ut... Får fundera lite. Det är så stora ytor så spackla allt känns som ett hästjobb!
 
Du slipper spackla om du sätter up Easy Cover från Duro. Sen kan du måla eller tapetsera.
 
Såg det:) Sen är det ju frågan om vad det kostar... Vi ska kolla upp det! Det verkar ju rätt smart! Men först vill jag vinna budgivningen. Den andra budgivaren är aaaaldeles för envis för min smak!!
 
Nu har vi vunnit budgivningen, så vi får nog gå och kika på vad easy cover kostar ;)
 
Grattis till huset!
Jag har för mig att Easy Cover kostade 30-40 kr/m2 i min färgaffär.
 
6mm renoveringsgips funkar super då får du jämna fina väggar ;)
 
Jag håller med motleycrue (dock ej vad gäller musiksmak). 6 mm renoveringsgips är kanon - i alla fall om man ska ta bort socklar och foder. Då har man också chansen att enkelt ändra/utöka el och andra kabeldragningar för tele, tv, data osv. Easy cover är ett skämt, om man har ambitionen att få slätt och perfekt.
 
hej, grattis till huset!
vi hade en snickare på besök, på stället där han skulle arbeta satt glasfiberväv. Till min förvåning tar han fram mattkniven, skär ett snitt i hörnet mellan tak och vägg (precis i kanten av glasfiberväven), pillar loss en bit av väven, tar sedan ett rejält tag och drar loss alltihopa! Han menade att det är vanligt att man använt för litet vävlim. Jag har ingen aning om vad som skulle hänt om den suttit rejält, men snabbt, effektivt och billigt var det i alla fall ...
mvh fiddeli
 
  • Gilla
zetamamman
  • Laddar…
Nu lutar det nog åt att vi målar om bara... Med tanke på att vi har en tvååring så kanske man inte ska lägga för mycket pengar på detta än... Hon har redan lyckats dra bort tapetbitar i köket och hallen där vi bor nu och gjort 10 bläckstreck på vardagsrumstapeten.... Så vid närmare eftertanke så kom vi på att vi får vänta några år med att göra det riktigt snyggt :p
 
  • Gilla
zetamamman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.