Plasten i dörren på mitt kylskåp har spruckit. Det är ett kylskåp med två smaker dörrar som öppnas från varandra (typ ”american”) och detta är på sidan mot mitten. På denna sitter normalt mitten-ribban (som täcker springan mellan dörrarna) monterad. Det går inte längre att köpa reservdelar till mitt kylskåp så jag hoppas verkligen att det går att laga. Går det att limma/gorilla-tejpa eller dylikt och om ja, vad rekommenderar ni för produkter till detta?
(Sprickan är ett problem för det gör att ”ribban” som skall sitta där rör sig för mycket i sidled).
 
  • Närbild av en spricka i plasten på dörren till ett kylskåp. Sprickan går från ett monteringshål nära mitten av dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka i plasten på dörren till ett dubbeldörrat kylskåp med synliga kablar och kontakter i en öppning samt hål efter skruvar i närheten av sprickan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tveksamt om det går att limma och samtidigt hålla.......är aluribban samtidigt handtaget eller vad?
 
  • Gilla
Cff
  • Laddar…
S
Du limmar fast en lagom stor skiva på insidan, sedan skruvar du ihop den, med dörren, på vardera sida av sprickan.
 
  • Gilla
Cff
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
tveksamt om det går att limma och samtidigt hålla.......är aluribban samtidigt handtaget eller vad?
Nej, men som det är nu lutar den (alutibban) ut lite och slår varje gång till andra dörren liten när de stängs - förvärrar förmodligen sprickan.
 
S Sernando skrev:
Du limmar fast en lagom stor skiva på insidan, sedan skruvar du ihop den, med dörren, på vardera sida av sprickan.
Du menar om jag kan monter loss plastdelen som ha sprickan så att jag kan komma åt att montera en skiva på insidan av denna? Skall kolla om det går.
 
S
Den är väl bara skumfylld, så såga ur mellan, med ett sågblad och tryck sedan in lämplig plåt eller träbit.
 
  • Gilla
Cff
  • Laddar…
S Sernando skrev:
Den är väl bara skumfylld, så såga ur mellan, med ett sågblad och tryck sedan in lämplig plåt eller träbit.
Finns det något bra material som kan funka för att spackla över hålet (så att det ser snyggt och prydligt ut)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.