Hallå alla, jag tänkte att jag skulle få till en "ram" mellan grusgången och gräsmattan på min tomt, jag tycker det skulle passa bäst med marksten av storleken ~ 200x140x50 m som man lägger på rad i en sandbädd, tror ni detta fungerar?
kommer stenarna att ligga still? de väger ju inte så mycket,

Mvh Gren
 
  • Gilla
Ace83
  • Laddar…
Jag har ca 200 lpm.
Tryckimpregnerade 22x95 i botten och silca lim på och mellan stenar. 4 år utan problem. Och raka linjer.
 
Två snabba och bra tips, det tackar vi för d^_^b

Mvh Gren
 
kamilenski skrev:
Jag har ca 200 lpm.
Tryckimpregnerade 22x95 i botten och silca lim på och mellan stenar. 4 år utan problem. Och raka linjer.
Lade du ut regel och limmade på sten och sedan återfyllde?
Vad fick du iden ifrån?
 
Inte regel. Tryckimregnerat!

http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-08722095.aspx

En stenläggare tipsade mig om detta. Han hjälpte mig med min trädgård.
Men man måste använda vattenfast lim. Jag körde med silkabond kommer inte ihåg ciffror.

Köpte den på Hornbach.

SILCABOND 500. Limmar trä, betong m.m.
 
Redigerat:
Har funderat mkt på detta med kantsten. Måste säga att idén med att limma stenen på en tryckad bräda var inte alls en dum idé.
 
7 år senare... muren fortfarande lika rak? Ruttnar inte virket med åren om det ligger under mark? Ska själv bygga en mur som är ca 50 cm hög och att limma på regel lät som en bra idé då jag har en massa spill kvar :) om muren fortfarande är rak och fin ?
 
Jag har lagt sådana sten i sandbädd fast på högkant. De sticker upp en centimeter och jag kan köra gräsklipparens hjul på dem. När jag ersatte grusgången med stenlagd så togs dom dock bort. Men annars inga problem.
 
syftade på

B BigGitt skrev:
Jag har ca 200 lpm.
Tryckimpregnerade 22x95 i botten och silca lim på och mellan stenar. 4 år utan problem. Och raka linjer.
men han kanske inte är aktiv här längre :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.