Hej!

Jag tänkte bygga en tvättstuga med dusch där det är rödmarkerat på bilden. Då måste det dras avlopp och vatten dit.

Är detta möjligt?

Det är krypgrund på huset.

Tacksam för hjälp!
 
  • d.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt går men frågan är hur. Man måste veta var utgående avlopp är och höjdskillnad för att ge något svar.
 
Okej, jag vet inte det än. Har inte ens kollat på huset än.

Vet inte heller hur man ska få reda på det :S
 
Fast det rödmarkerade området är ju i garaget, där är det knappast nån krypgrund utan en betongplatta. Däremot närma till kök och badrum så det borde inte vara nån omöjlighet.
Men att dra avlopp i efterhand är förstås nåt som stökar till huset eftersom Du måste ner i golvet, i det här fallet ska man in i köket också vilket försvårar att bo där under tiden.
Ett rekorderligt projekt blir det nog.
 
Man kan ha sådan tur att utgående avlopp finns precis utanför väggen så det går att koppla på där.

Sedan är det bra med golvbrunn i tvättstugan men man kan kanske pruta bort den och lägga avloppet ovanpå golvet (och höja upp duschen/duschkabin)

Protte
 
Det är ett hus vi är intresserade av, så att riva upp golv m.m. för att dra avlopp är ingen fara då allt ska renoveras ändå, inkl. kök och golv.

Frågan va bara om det är möjligt, men eftersom det mest troligt är platta i garage/förråd-delen (tänkte inte på det) så blir det ju jobbigt om man inte vill ha utanpåliggande avlopp.

Vore ju som sagt bra att veta var utgående avlopp är, så man vet hur långt man måste dra. Vore ju skitbra om det ligger i närheten.

Tack för era synpunkter! Det hjälper mig mycket, då jag är ganska rookie på vissa delar än så länge.
 
Bila upp betonggolv är ju ingen omöjlighet, bara att hyra en riktig maskin så går det att göra, speciellt om det bara är ett dike för V/A.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.