Hej allihopa!
Jag och sambon har installerat en begagnad janfire flex-a till den gamla Albin Ekonomi olje ved kombipannan som fanns i huset.
Vi driver huset nu både med en luft-luftvärmepump, lite vedeldning och nu är tanken såklart att pellets ska göra livet ytterligare "enklare" eller iallafall billigare då elpatronerna tidigare har tuggat på när kylan är som värst.

Min fråga är om termostaten som finns i pannan en T80 SIEMENS LANDIS & GYR
går att ställa in så att den ger till och från signaler enligt eget önskemål. Nu slår den av hyfsat ca 5 grader ovan angiven temperatur och går på igen på den angivna tempen. Jag hade såklart hellre velat få till att den t.ex. slår av vid 85 grader och på igen vid 65 för att minska på alla starter som pannan nu gör.

Är det möjligt med denna termostat (det finns en skruv som förra ägaren verkar skruva på men tänkte att jag frågar hellre först innan jag förstör något :) )eller måste jag fixa en annan, och isåfall finns det någon som är bättre för ändamålet? :)
 
  • Termostat modell Siemens Landis & Gyr T80 monterad på en vägg, med inställningsratt och synliga elektriska anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.