Q
hej jag går i uterumstankar och undrar hur ni skulle gjort i min sits.

Jag hade tänkt mig ett vinterisolerat på platta, sen utanför mot garaget vill jag ha en trall.

Men hur gör man med höjdskillnaden mellan garage och hus?
Bäst hade ju varit om uterum och hus var i samma höjd, men de skulle bli för lågt .
Tror jag måste ned till marknivå för att få lagom höjd,

hur hade gjort?
 
  • Trädgård med trädäck intill husets baksida, leksaker på gräs, torkställning och höjdskillnad till garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Q jope84 skrev:
hej jag går i uterumstankar och undrar hur ni skulle gjort i min sits.

Jag hade tänkt mig ett vinterisolerat på platta, sen utanför mot garaget vill jag ha en trall.

Men hur gör man med höjdskillnaden mellan garage och hus?
Bäst hade ju varit om uterum och hus var i samma höjd, men de skulle bli för lågt .
Tror jag måste ned till marknivå för att få lagom höjd,

hur hade gjort?
Problemet är höjden.
Skall ni ha ett kanaltak bör det ha en lutning på 1:10 så kondens inte stannar i kanalerna, vilket innebär 2,5 m från färdigt golv om uterum bygger 5 m ut. Då kommer anslutningen 2-3 pannor upp på befintligt tak.
Ett snyggt alternativ är sadeltak samma som mellandelen mellan garage och huset.
 
Q
L Leif i Skåne skrev:
Problemet är höjden.
Skall ni ha ett kanaltak bör det ha en lutning på 1:10 så kondens inte stannar i kanalerna, vilket innebär 2,5 m från färdigt golv om uterum bygger 5 m ut. Då kommer anslutningen 2-3 pannor upp på befintligt tak.
Ett snyggt alternativ är sadeltak samma som mellandelen mellan garage och huset.
Hur skall man ansluta i befintligt tak när jag har 2 st tak att ta hänsyn till?

Jag funderar på om man kan gå in med det precis under takfot och sedan sänka golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.