Hej alla...

Jag har fått en oroväckande uppgift att Garbos nybyggnadsförsäkring inte gäller för hus med tropargrund, ex. Älvsbyhus. Alltså dom försäkrar inte grunden... :surprised: (Tydligen inte heller putsad fasad på frigolit)

Vad händer då om man bygger ett nytt Älvsbyhus om man får skador i grunde??
 
Vi köpte ett Sidensjöhus (som har krypgrund) dock så var det samma läge för detta hus.
D.v.s. att det fanns endast Garbo försäkring för huset inte grunden.
Jag pratade med Garbo och enligt dem då (ifjol) så var det inte något problem med att få med grunden i försäkringen bara försäkringspremien betalades...
 
kolla med något annat försäkringsbolag typ Gerling, Nordisk garanti eller Bostadsgaranti!! på detta forum verkar det som man bara kontaktar Garbo-att det bara är som som finns?! personligen så tycker jag Garbo verkar vara det sämsta och dyraste bolaget efter mina kontakter med dom olika bolagen
 
Men hur gör man när det ingår i huset? Då kan du inte ta ett annat försäkringsbolag eller?

Någon som vet hur Älvsbyhus gör med detta? Har man alltså ingen som helst garanti/försäkring mot skador på grunden om man köper ett sådant hus?

Jag menar efter allt snack om hur farligt det är med tropargrund, så vill man ju vara försäkrad, annars går alla tillverkare med torpargrund fet-bort direkt!!!
 
Strixx skrev:
Hej alla...

Jag har fått en oroväckande uppgift att Garbos nybyggnadsförsäkring inte gäller för hus med tropargrund, ex. Älvsbyhus. Alltså dom försäkrar inte grunden... :surprised: (Tydligen inte heller putsad fasad på frigolit)

Vad händer då om man bygger ett nytt Älvsbyhus om man får skador i grunde??

Var har du hört det? Dumma rykten. Har du säkert hört från någon husfirma som enbart bygger med platta. Har precis talat med älvsbyhus och de garanterar att grunden är medförsäkrad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.