Hej! Har ett luft/vattensystem med en ivt airmodule e9 panna och utedelen vet jag inte riktigt vad den heter. Imorse när det var -19 grader ute så märkte jag att den bara gick på eltillskott och att symbolen för värmepumpen var borta. Förut när elen gått in så har båda symbolerna visats på displayen.
Nu under dagen har utetempen varit på -13-14 men ändå har inte utedelen hoppat igång, borde den inte det när den gått på dem temperaturerna förut?

Hoppas någon förstår min lite halvluddiga fråga :)
 
Kolla om det är mycket is på utedelen, då måste den åtminstone frosta av sig först. Kolla även att den inte visar något larm eller felkod.
 
M mrsnhp skrev:
Kolla om det är mycket is på utedelen, då måste den åtminstone frosta av sig först. Kolla även att den inte visar något larm eller felkod.
Tycker inte den ser allt för isig ut. Hur hittar jag felkoder?
 
L Boba93 skrev:
Tycker inte den ser allt för isig ut. Hur hittar jag felkoder?
Kolla i manualen, men jag gissar att det borde synas nåt på displayen om det är något akut som har stängt av kompressorn. Om du inte har manualen kan du nog hitta den på IVT:s hemsida.

Vi hade en CTC luft/vatten i förra huset, där dök det upp någon varningssymbol och kanske till och med någon text på displayen. Oftast var det hög hetgastemperatur, som gjorde att kompressorn stängde av tills man kvitterade larmet.
 
M mrsnhp skrev:
Kolla i manualen, men jag gissar att det borde synas nåt på displayen om det är något akut som har stängt av kompressorn. Om du inte har manualen kan du nog hitta den på IVT:s hemsida.

Vi hade en CTC luft/vatten i förra huset, där dök det upp någon varningssymbol och kanske till och med någon text på displayen. Oftast var det hög hetgastemperatur, som gjorde att kompressorn stängde av tills man kvitterade larmet.
Hann aldrig kika några koder men den hoppade igång en sväng igen men nu är det nere på -19 igen så då hoppade elen in igen. Lite skumt bara att det tog sån tid för utedelen att hoppa in igen när temperaturen steg ute.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.