Hej alla kunniga! Skulle sätta på plats två innerdörrar i min nyinköpta lya. Hittade dörrarna i förrådet, men inser också att jag behöver sätta upp gångjärn av något slag för att få dom på plats. Men vad behövs och kan jag låta fästena på dörrarna sitta kvar? Så här ser karm och dörr ut.
 
  • Vitt vägghörn med borttagen fästkonsol, skruvhål, repor och smutsmärken, oskarp bakgrund med fönster och stol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallfäste på en möbeldel, skruvar, skugga, närbild, montering av möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fixareflaxan skrev:
Hej alla kunniga! Skulle sätta på plats två innerdörrar i min nyinköpta lya. Hittade dörrarna i förrådet, men inser också att jag behöver sätta upp gångjärn av något slag för att få dom på plats. Men vad behövs och kan jag låta fästena på dörrarna sitta kvar? Så här ser karm och dörr ut.
Såna här om du vill komplettera med endast karmdelen och som kommer passa i dina urtag i karmen.

0104558A.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Fixareflaxan
  • Laddar…
:D
1 123abc skrev:
Det är vanliga snap-in gångjärn och du behöver endast använda karmdelen då det redan finns en dörrdel.
[länk]
[länk]
[länk]
Åh, tack snälla!
 
Semiproffset Thiger skrev:
Såna här om du vill komplettera med endast karmdelen och som kommer passa i dina urtag i karmen.

[bild]
Tack! Ska man lossa lite på fästet i dörren och kila under själva fästet?
 
F Fixareflaxan skrev:
Tack! Ska man lossa lite på fästet i dörren och kila under själva fästet?
Nej karmdelen ska endast föras in i dörrdelen så snäpps de ihop, det enda skruvandet är att montera karmdelen i karmstycket.
 
  • Gilla
Fixareflaxan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.