hej.

Jag har köpt ett demokök ( ska användas i företagets katalog) som är något utöver det vanliga.

Vad sägs om ett handbyggt gammeldags u-kök i ett kök på ca 35 kvm i en mexivilla fr -76?

Vi tar det från skratch:

Köksstommar i linoljad furu, handbyggt.
Köksluckorna är 80 cm höga med spröjsad vitrinöverdel med handblåst gammalt fönsterglas, bakom finns dimmerförsedd halogenbelysning.

Köksluckorna handmålade i en skön dalablå färg, givetvis linoljefärg. ovanpå linoljefärgen användes filmjölksfärg som de utsirade dekorationsmålningarna gjordes i. Sen ströks allt med tre lager oljelack.

Bänkskivor i oljad furu, egentligen golv...en snygg diskbänk från K-rauta,lite gammeldags i stil.
Istället för kakel använde vi pärlspont i samma nyans som basen i de gammeldags tapeterna på andra halvan av köket.

Golvet i köket är linoljat med bruten linolja i lite annan nyans är köksstommarna, Samma furugolv som bänkskivorna.




Gissa vilket rum våra gäster helst stannar i....

Vill någon ha bilder så säg bara till.
 
Förstår inte vad det är som får mig att tänka på en ngt. 'annorlunda' utformad annons för färgbutiken ifråga..... ;)

MVH//Christina.
 
Sorry, inte menat som reklam för företaget...jag har raderat bort företagsnamnet för att ingen ska missförstå!!

Tack för påpekandet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.