Hejsan har ett gammalt kök i mitt radhus som jag skulle vilja snygga till, gillar köket och ekonommin tillåter inte helt nytt heller för den delen, så nu till frågan går det att göra om lyckornas gångjärn från nuvarande utanpåliggande till modernare självstängande ??
 
Ingen som vet något om de ??
 
Om det är luckor i genomgående trä. (MDF eller spån) kan man fräsa ut fäste för självstängande gångjärn. Krävs att luckorna är tillräckligt tjocka också. Finns dock 70-talskök där luckorna är en en träram med masonit på varje sida.

Skåpsdelen av gångjärnet sätter man i vanliga hål för hyllfästen så där är nog inget problem.
 
nä då luckorna är trä rakt igenom de är ja helt säker på ....dock kanske inte nog tjocka vet inte vad dom kan va 10 mm kanske ??
 
Har för mig att vanliga Blum-gångjärn av samma typ som på IKEA behöver 13 mm djupa hål i dörrarna.

(Dessutom kan det vara bra med lite marginal om man som jag gjorde, använder en sån här:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=38889361
Lite svettigt de första borrhålen att se till så att inte spetsen tittade igenom innan man fick in snitsen.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.