Hej alla glada!

Vi har ett gammalt hönshus som nu ska rustas upp med ny panel och dörr.
Tänkte fråga om ni har någon ide på vad man ska använda utrymmet till och om man ska sätta dubbeldörrar eller enkeldörr ?

Vi har idag inte någon användning för det men är allergisk mot fula saker.
Har fundering på om man ska placera släpkärran där men den står redan fint i ett förråd som är enkelt att komma åt, men visst den är i vägen ibland :)
 
  • Gammalt, förfallet rött träskjul med grön dörr, inramat av grönska och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade gjort minsta möjliga och satt en vanlig enkeldörr.
Skulle det mot förmodan behövas större dörr senare så är det inte hela världen att ordna i ett enkelt litet uthus av trä.

Alla former av uthus fylls blixtfort upp med prylar men det är extremt sällan en 80 cm bred dörröppning inte räcker till.
 
  • Gilla
bergquist
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Jag hade gjort minsta möjliga och satt en vanlig enkeldörr.
Skulle det mot förmodan behövas större dörr senare så är det inte hela världen att ordna i ett enkelt litet uthus av trä.

Alla former av uthus fylls blixtfort upp med prylar men det är extremt sällan en 80 cm bred dörröppning inte räcker till.
Det har du rätt i, var tvungen byta lite i den bärande konstruktionen så förberett för en dubbeldörr om det skulle behövas, men som du säger så tror jag inte det behövs.
 
Har byggt förråd och istället för dubbeldörr blev det en med karmbredd av modul 10-mått. Ville ha hyfsad bredd för att enkelt kunna bära saker. Har modul 8-mått på ett annat förråd och det är trångt.
 
Ja dörren är 90 cm och har förberett för att sätta en 15
A AndersS skrev:
Har byggt förråd och istället för dubbeldörr blev det en med karmbredd av modul 10-mått. Ville ha hyfsad bredd för att enkelt kunna bära saker. Har modul 8-mått på ett annat förråd och det är trångt.
Ja dörren kommer ha ca 9-mått, men till verkar en själv.
Därefter har jag förberett för 15-mått om jag vill ha in något större.
 
Sätt en bredare (men inte bred) och en smalare dörr. Den mindre kan smälta in i fasaden om man vill ha utseendet med en dörr. Har dubbeldörrar på förrådet och det blir mycket yta som försvinner på en mindre byggnad.
Iofs får jag in en flakmoppe idag men tyvärr äger jag ingen sådan så det är lite bortkastat.
 
Z z_bumbi skrev:
Sätt en bredare (men inte bred) och en smalare dörr. Den mindre kan smälta in i fasaden om man vill ha utseendet med en dörr. Har dubbeldörrar på förrådet och det blir mycket yta som försvinner på en mindre byggnad.
Iofs får jag in en flakmoppe idag men tyvärr äger jag ingen sådan så det är lite bortkastat.
Bra ide, min tanke är att som sagt förbereda för en 15- dörr och då kommer jag göra som du säger, att den ena dörren faktiskt inte ser ut som en dörr utan är fasad beklädd och kan öppnas om jag bara måste.

Anledningen till varför jag inte gör det idag är för att jag vill ha in ljus och därmed ett fönster jämte dörren till så länge.

Men vi sks gräva ner el-ledningar till huset så då kan vi skippa fönstret, men blir inte förens nästa år skulle jag tro.

Tidigaste har det varit luftburet, men det vill vi inte ha ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.