Vi har två gamla fina innerdörrar och där glaset har gått sönder på vänster dörr. I bilden så visas höger dörr som är hel. Vänster dörr visas inte och det är den som är saknar glas (trasigt). Det är bara glaset som fattas på vänster dörr. Själva dörren är jättefin. Jag vet inte hur gamla dörrarna är. Vi undrar om det går att hitta exakt samma glas och fixa vänster dörr eller om det är bättre att byta på båda, till nytt modernt-annat glas?
 
  • Hel och välbevarad gammal innerdörr i trä med dekorativt, intakt fönsterglas med diamantmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta kontakt med glasmästare på orten. Det kan finnas även om det inte är jättetroligt.
Kanske kan någon göra mönstrat glas på beställning om ni skulle ha med er en bit, det lär dock bli dyrt. Kolla med glasmästare :)
 
  • Gilla
jlunse
  • Laddar…
Hej hittade denna tråd. Jag har råkat ut för exakt samma sak, jag har precis likadana dörrar och det hände en olycka med just vänster dörr så glaset gick isönder..
Hur gick det för er? Fick ni tag i nytt? Annars kanske ni vill sälja ert hela fönster?
Maila gärna mejnil85@gmail.com. ha det superfint! Vänligen Maria
 
Hoppas inte ni har småbarn i huset med dessa glas, rena dödsfällan.
 
N
Kolla på Instagram: #svenskaglasstudion
 
  • Gilla
jlunse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.