Jag använde gammalt flytspackel som jag la klinkers på. Det gick bra att blanda och det flöt ut bra så jag tänkte att det gick bra att använda trots att det var gammalt. Säcken har stått oöppnad i ett utehus i några år. Det såg lite konstigt ut när det stelnat och hade en hel del hål i sig, men det jag reagerade mer på var att det var en konstig doft. Jag tänkte att den försvinner nog med tiden och utseendet ser man inte eftersom jag lägger klinkers över. Nu har det gått 9 månader sedan toan blev klar och man känner fortfarande den märkliga lukten. Det luktar inte värre än att man står ut, men är fundersam på om det kan vara någon farlig lukt som man inte bör inandas, typ svavel, ammoniak eller nått annat. Primern som jag använde hade också gått ut, så det kan vara den också som luktar. Jag kommer inte ihåg vilka märken det var på flytspacklet eller primern. Är det någon som har en aning av vad lukten kan bero på, om den försvinner av sig själv eller om det är något farligt ämne som måste tas bort och göras om? Tack på förhand för svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.