Min och min makes villa är byggd 1935. Balkongen är troligtvis inte mycket yngre, eftersom utgången är olägligt placerad i vad som numera är badrummet, sedan avlopp drogs in i själva bostadshuset.

När vi köpte huset var balkongen i förfärligt skick, och nu har jag fixat till den så att den åter igen kan användas, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med golvet! Det är i plåt (?) och har tidigare endast målats med rostskyddande färg, och sedan inte underhållits, så det första jag fick göra var att borta loss alla flagor. Nu har vi ett slätt, lite rostigt, fläckigt metallgolv.

Jag tänkte ursprungligen bara måla över alltihopa med svart rostskyddsfärg, men det blir nog inte så kul när solen står på! Vad kan jag göra? Finns det plastmattor (typ konstgräs) att lätt lägga ut, eller kan man kanske lägga färdiga trallar? Jag vill helst slippa göra allt för mycket underlagsarbete, eftersom vi inte aktivt använder balkongen och har andra ytor för att sitta ute o.s.v.
 
Hej, och välkommen..

Någon form av färdiga trallar (sammanfogbara, som går att ta in under vintern) tycker ju jag låter som en trevlig lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.