Hittade någon form av rör i mark. Sitter rakt ner i gräsmattan (nedifrån och rakt upp-kanske för att kunna komma ner och spola avloppet?) och djupare ner är det ihopkopplat med avloppsledningar som ligger i mark. Röret ser ut att vara i någon form av cement och är sex eller åttakantigt (kommer inte ihåg just nu). Dimensionen på röret är jag också osäker på.. Kanske ca 15-17 cm eller något sånt.

Försöker lista ut hur pass gammal denna installation är, för att ta ställning till behov av att ev renovera och byta dessa rör.

Någon som känner igen ett sex- eller åttakantigt "cementrör" och vet under vilken tidsperiod detta användes? Eller, används det kanske fortfarande?

Tack på förhand!
 
Är det hål ned i röret, och du ser att det rinner därnere?
Jag känner ivartfall inte igen ett icke runt betongrör, så lite udda låter det som.
Du har inte en bild möjligen?
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Ta en ficklampa (i snöre) och sänk ner i hålet, ta sedan några bilder på hur det ser ut, både vid ytan och en bit ner, kanske även ända längst ner.

Jag känner inte heller till cementrör som har annan form än cylindisk/konisk, däremot finns det "brunsmaschetter" (vet ej ordet) som sex- eller åtta-kantiga (kommer ej ihåg vilket).
 
  • Gilla
Stina71
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.