Någon som har något tips på vad jag ska sätta istället för en gammal ventil i källaren. En sådan med lucka och en kedja man drar i. Tycker det kommer in massa spindlar och andra kryp. Kan man sätta för någon ny ventil eller ska jag försöka sätta något myggnät?
 
Kolla in ClasOhlson. De har många ventiler att välja på, med och utan myggnät.
 
Kollade på clas ohlson. Men dom snackar om rördiameter. Men i väggen är det bara fyrkantigt hål ut till galler på ytterväggen. Men antar att det inte spelar någon roll? Kan väl sätta dit den ändå utan rör inuti?
 
Jag tog bort luckan och nätet och tryckte dit ett runt 100mm ventilationsrör av vit plast som fixades med lite murbruk.... Sedan finns en uppsjö av snygga galler och ventiler att välja på.
 
Det är ventilgallret på utsidan som har ett trasigt myggnät. Ta loss det och köp en bit myggnät och tryck sedan dit den igen. Sedan är det bara att måla luckan på insidan om den är risig så blir det som nytt. Insektsnäten åldras och förstörs med tiden. Du kan också köpa ett nytt ventilgaller då det inte kostar så många kronor
 
Brukar vara asbest på baksidan av luckan så man kan ju ta det lite försiktigt med den...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.