Hej!

När jag skulle skruva glespanel i köket så märkte jag att skruvarna vägrade att fästa på ett ställe inom ca 1m2. Det visade sig att det var en vattenskada där och att träet var nästan genomruttet, samt väldigt lite mögel.
Bor i en bostadsrätt från 40talet och innertaket består av puts på vass, och över där är det brädor och dessa brädor var alltså ruttna. Har kollat med grannen över och de hade ingen vattenskada i köket. Och det ser heller inte ut som att vattnet kmr ovanifrån utan snarare från ytterväggen (puts på lättbetong) om någonstans men det finns inga tecken på vatten på insida vägg.

Det jag undrar är vem som är ansvarig för detta, jag, föreningen eller tidigare ägare?

Hade egentligen bara tänkt ta bort och sätta nytt då det är torrt nu, men jag vill ju inte bli ansvarig i framtiden om det skulle bli mer fukt!

Tack på förhand!
 
Är det vattenskada som orsakats genom att vatten kommer in genom fasaden så är det föreningen som är ansvarig för det.
 
Det var det jag tänkte, men kan dock inte helt säkert säga att det kmr därifrån. Nåt förslag på vad man bör göra?
 
Kontakta föreningen och hör med dom är nästan jämnt den bästa vägen att gå.
 
Ok, får göra det. Tack för svaren!
 
Har grannen ovanför möjligen en balkong rakt ovanför eller nära din vattenskadad.

Kan ju vara en orsak till läckage i så fall? :confused:
 
Nej ingen balkong, kan inte se nåt på fasaden heller...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.