Hejsan,

Har en servicelucka i badrummet som jag ej öppnat tidigare. Bakom serviceluckan ser jag en äldre badrumsvägg. När man har renoverat har man alltså byggt en ny vägg framför den gamla med några dm mellanrum. Detta har ju lett till att alla ledningar osv hamnat i väggen. Vilket jag kan tycka är trevligt så man slipper se dessa. Men är det ett okej sätt att renovera på? Ser tydligt väggen bakom genom serviceluckan, där jag även kan se gammla pluggar för t.ex. badrumsspegeln handfat osv suttit.

Aldrig sett en sådan renovering innan. Att man bara slänger upp en ny vägg framför den gamla. Så frågan är väl är detta okej?
 
Låter dom en rum i rummet renovering. Bara tätskikten håller så ska det nog vara ok.
 
  • Gilla
ErikC89
  • Laddar…
Så skulle jag själv kunna ha gjort om det fanns plats, varför riva om det inte behövs?
 
  • Gilla
ErikC89
  • Laddar…
J
Det beror på hur det är byggt. Så länge väggen är korrekt uppbyggd enligt gällande våtrumsregler och att vattenrören är utbytta så att det inte finns några dolda skarvar för tappvattnet bakom väggen kan det vara ok, men det låter lite misstänkt. Vad menar du med ”gamla pluggar”. Har du bild? Är golvet renoverat på liknande sätt? Hur ser det ut vid golvbrunnen?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J jalmars skrev:
Det beror på hur det är byggt. Så länge väggen är korrekt uppbyggd enligt gällande våtrumsregler och att vattenrören är utbytta så att det inte finns några dolda skarvar för tappvattnet bakom väggen kan det vara ok, men det låter lite misstänkt. Vad menar du med ”gamla pluggar”. Har du bild? Är golvet renoverat på liknande sätt? Hur ser det ut vid golvbrunnen?
Jag ser de gamla pluggarna på väggen bakom den nya väggen. När jag kollar in med huvudet i serviceluckan just nu står tvättmaskin i vägen så svårt att ta bild.

Det är serviceluckor vid skarvar osv. Så man kommer åt allt. Lägenheten är kommunägd innan och totalrenoverades innan de såldes så känns som de borde vara fackmannamässigt utfört ?
 
Det finns hela koncept som baseras på rum-i-rum, t.ex PreBad.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.