Hej, vi har en gammal golvbrunn (gissar att den är från 1974) som svämmar över när tvättmaskinen töms i den. Antar att det är ludd och skräp från tvätten som korkar igen. Golvbrunnen är ganska djup och har en liten uppochnervänd ficka i ena kanten där jag antar att vattnet ska strömma ut. Har försökt rensa och spola ur men det är helt hopplöst att komma åt! Det rinner nu lite halvsakta men jag tror inte det är tillräckligt bra flöde.

Har ni några tips på hur man ska rengöra? Vi överväger att byta hela golvbrunnen så småningom.
 
  • Gammal golvbrunn från 1974 som är igensatt av ludd och skräp, med två slangar och smuts runt kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
A AFH skrev:
[länk]
Finns flera trådar om liknande bekymmer. Provar en länk där du kan se hur det troligen ser ut.
Länken leder till en annan tråd, jag tror att numret på slutet är felaktigt t.ex. att du har missat att få med sista siffran.
 
A AFH skrev:
[länk]
Finns flera trådar om liknande bekymmer. Provar en länk där du kan se hur det troligen ser ut.
Tack men länken funkar inte. Denna golvbrunn har ingen rensplugg eller liknande vad jag kan se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.