j.f.s
Är det någon som är intresserad av en fin gammal Singer? Serienr Y4595736 vilket jag tror innebär att den är tillverkad 1927. Osäker på modell men tror modell 66.
I trälåda med lock.

Bör nog hämtas på plats kanske då den är ganska tung.

Kan den vara värd 500kr?
 
  • Försluten träväska med Singer-logotyp, troligen innehållande en gammal symaskin från 1927.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal svart Singer symaskin modell 66 i trälåda med serienummer Y4595736.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal svart Singer symaskin med dekorativa detaljer, modell 66 i en öppen trälåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal Singer symaskin med serienummer och dekorativa detaljer i öppen trälåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamal Singer symaskin, möjlig modell 66, i trälåda med lock, tillverkad 1927, serienummer Y4595736.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal Singer symaskin i träväska med serienummer och fotpedal synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre delen av en trälåda med synligt serienummer och en del av en gammal Singer symaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal Singer symaskin i trälåda med tillbehör och Singer logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal svart Singer symaskin modell 66 från 1927 i en öppen rödbrun trälåda, liggande på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal svart Singer symaskin från 1927 med dekor i en öppen trälåda och lock bredvid, serienummer synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal svart Singer symaskin modell 66 med guldfärgade dekorationer i trälåda, tillverkad 1927.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal svart Singer symaskin, modell 66, i öppen brun trälåda från 1927.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fungerar den som den ska?
 
j.f.s
Helt ärligt så vet jag inte. Den har stått still i många år.
 
Ursprunglig för el? Vi hade en liknande manuell som var ombyggd för el. De brukar vara mer attraktiva som blomsterbord med de vackra järnställningarna. TS exemplar fungerar väl inte manuellt utan el. Vi gav bort vår till en intresserad. Då får man vara tacksam. Den är tung.
 
j.f.s
Såvitt jag vet så är den byggd för el.

Och precis som du säger så är den är tung.

Vacker maskin tycker jag så vore synd att bara slänga den men har inte plats för den.
 
j.f.s j.f.s skrev:
Vacker maskin tycker jag så vore synd att bara slänga den men har inte plats för den.
Hittar du ingen köpare går den att donera till någon "välgörenhetsloppis" och hoppas de hittar en köpare. Åtminstone slipper du vara den som eventuellt dömer den till containerdöden...
 
Oj så olika det är. Jag skickade ut en liknande för några hundra (4 kanske) och hade kunnat sålt den 5 ggr om. Fina men som sagt tar plats.

edit, såg nu att den var utan bord då är den nog inte lika attraktiv. Vet att loppis gärna vi ha sånt.
 
Jag köpte nyligen på mig en 99k. Förstått det som att den är lillasyster till 66, och en större hade vart bra.
Så jag kan tänka mig vara intresserad men skulle isf behöva få den skickad för jag bor i Halmstad.
Mvh Linus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.