Hej, bor i ett hus från 1926. Under spiskåpan sitter det en gammal PAX fläkt typ 300 med dragkedja. Har fungerat kanon tills nu. Är det någon som vet vad man kan hitta (söka) efter en begagnad PAX typ 300 H (K). Också intresserad av liknande fläkt som kan passa.
 
  • Gammal vit PAX fläkt typ 300 med dragkedja monterad på vägg under en köksspiskåpa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PAX fläkt typ 300 med lucka öppen visande fläkthjul och detaljer, dragkedjereglering på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har pajat, sen blir det nog svårt att hitta någon lika, utgången för många år sen, skulle det finnas någon så inte skulle jag köpa den, troligtvis ganska utsliten i lager och annat. Börja titta på en annan, för hoppningsvis finns det en del plats ovanför då nya är högre.
 
J jonaserik skrev:
Vad har pajat, sen blir det nog svårt att hitta någon lika, utgången för många år sen, skulle det finnas någon så inte skulle jag köpa den, troligtvis ganska utsliten i lager och annat. Börja titta på en annan, för hoppningsvis finns det en del plats ovanför då nya är högre.
He Jonas,

Bilderna är från nätet men de var sålda. Själva motorn med bladen fungerar perfekt. Det som är trasigt är on/off brytaren (min är av äldre typ än de på bilden gällande on/off brytaren) Det kanske går att bygga om genom att sätta in brytare som på bilden. Men det kanske ligger nån fläkt eller fläkt ram med brytare gömmorna någon stans. Förtillfället sitter en fläkt med dragsnöre, men den har inte så bra kapacitet.

m.vh Krister
 
Bråka inte med den, inte lönsamt , titta på vad dom nya har för mått och sätt dit en ny, om det sitter så det är fritt 1 dm ovanför så går det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.