Vi har en gammal ekparkett i vardagsrummet och jag skulle vilja ha en likadan i kök och hall.
Någon som vet om det finns någonstans? Rutorna är ganska mycket mindre än vad jag har hittat.
Gammal ekparkett med små rutor mäts med tumstock och linjal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ekparkettgolv med små rutiga mönster och gult måttband för storleksreferens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har använt Golvabias Lightwood Classic Valnöt Holländskt förband. Det har utgått ur deras vanliga sortiment men jag fick veta att de hade 50 m2 kvar på lagret. Jag köpte 14 m2 så det borde finnas kvar. Best.nr. G0134408.
 
BirgitS
När vi kollade efter parkettgolv i holländskt mönster för drygt ett år sen såg jag inte till några brädor som var så smala som 15 cm.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har använt Golvabias Lightwood Classic Valnöt Holländskt förband. Det har utgått ur deras vanliga sortiment men jag fick veta att de hade 50 m2 kvar på lagret. Jag köpte 14 m2 så det borde finnas kvar. Best.nr. G0134408.
Tack, jag har mailat dom. Tror dock inte att 50 m2 räcker. Vet du om det finns att se någonstans i Stockholms trakten?
E.
 
BirgitS
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har använt Golvabias Lightwood Classic Valnöt Holländskt förband. Det har utgått ur deras vanliga sortiment men jag fick veta att de hade 50 m2 kvar på lagret. Jag köpte 14 m2 så det borde finnas kvar. Best.nr. G0134408.
Är du säker på att just den sorten har smalare brädor?
De andra Lightwood-golv som finns nu verkar vara de vanliga med ungefär 19-20 cm bredd.
 
Nej, mina Lightwood är 19,6 cm. ungefär. Men de finns inte längre i Golvabias sortiment, bara som en liten rest i deras lager.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.