har ett par gamla grejor som jag inte kan lista ut vad dom skall användas till.det kanske finns nån som vet eller har en gissning,skulle vara lite intressant att veta vad det är. bifogar bilder på dom . Med vänlig hälsning inge IMG_9013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
3 likadana? Eller kanske blev 3 bilder på en. Vart hittade du dem? Gård? Vattendrag i närheten?
 
det blev inte riktigt som jag tänkt he he.det skulle bli två olika bilder.det här är ju samma gånger 3..har 2 sånna grejor fanns på en vind där jag bor.historien är att det har varit järnhantering här sen mitten av 1600 talet nerlagt mitten 1800.det finns en å och en damm som var navet i verksamheten.
 
Är det trä med en plåtskodd pip i spetsen?
 
Redigerat:
skaftet är av trä möjligen en natuligt växt en .metallgrejen är en smidd konisk hylsa med en krok massiv.
 
Kan de ha någonting att göra med vinterfiske under isen? Till exempel med vinternot.

Det där är bara en spekulation...... jag vet inte....men jag har någon sorts suddigt minne av att jag skulle ha sett någonting liknande.
 
jag är ju inte nån fiskare men jag tycker det låter som en tänkbar ide.det finns två stycken så man kanske jobbade med båda på nåt vis.intressant tanke.det var ju tänkt att bli två bilder så jag provar att skicka den andra nu. IMG_9008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.