Jag hade mitt sovrum omtapetserat för en tid sedan. Målaren som gjorde det spacklade över gamla hål som satt ovanför fönstret, där rullgardin och gardinstänger suttit. Nu skulle jag sätta upp rullgardinen igen efter att jobbet var klart, men stötte på problem. Det är massor av gamla hål bakom den nya tapeten, och jag får inte pluggen att fästa ordentligt.

Jag måste således fylla igen hålrummet så gott det går, utan att riva bort någon tapet. Jag har borrat två hål med ca 2 cm mellanrum men väggen är så porös och sönderborrad att det inte finns någonting alls där att fästa i (se bild). I 2cm-mellanrummet mellan hålen är det helt tomt.

Jag funderar på att ta bort mellanrummet mellan hålen och sen försöka fylla igen så gott det går. Behöver någon slags spackel antar jag, och på "spruta" så att jag kommer åt maximalt. Har ni något tips på material eller alternativt tillvägsgångssätt?
 
  • bild 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle själv använda antingen ankarmassa och en ordentlig plugg alternativt byggsilikon och plugg. Tror inte att ideen med att göra ett större hål löser ditt problem utan bara förvärrar det.
 
Tänkte bara att det blir lättare att komma åt att fylla i då, om jag har ett större hål?
 
Ankarmassa och byggsilkon säljs på tub så det ska nog inte vara några problem. Stick bara i pluggen innan det stelnat, annars kan det bli lite svårt :p
 
ankarmassa tycker jag låter bra också. Se bara till att få hålen hyffsat rena först (sugrör och blåsa lite lagom funkar, blåser man för hårt så får man tvätta ansiktet sen)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.